У 2018 році Харківський національний медичний університет було обрано пілотним закладом для участі в Українсько-Швейцарському проєкті «Розвиток медичної освіти». Такий статус наш виш отримав за результатами конкурсу, що проводився серед медичних закладів України, і його було відібрано серед численної кількості претендентів.

Проєкт «Розвиток медичної освіти» сфокусований на покращанні первинної медико-санітарної допомоги, відповідно й на освіті сімейних лікарів, сімейних медсестер, педіатрів, управлінців закладів первинної допомоги. Він розрахований на 4 роки й реалізується з 2018 по 2022 р. Після проведення базового оцінювання освітнього простору та ресурсів університету, вивчення його нагальних потреб було розроблено план дій та заходів. За час реалізації проєкту навчальні заклади, які беруть у ньому участь, зокрема ХНМУ, отримають різноманітну підтримку – експертну, нормативну, освітню – задля підвищення якості освіти.

Так, у рамках реалізації Україно-Швейцарського проєкту Харківській медичний університет отримав два комплекти технічного обладнання для електронного навчання: комп’ютери, мікрофони, камери, екрани. Сьогодні розвиток електронного навчання – це нові можливості для студентів і викладачів, студенток і викладачок, щоб напрацьовувати сучасні знання незалежно від того, де знаходиться кожен і кожна з них. Адже провідні медичні університети світу користуються онлайн-освітою щодня, надаючи доступ своїм студентам, студенткам та всім охочим до багатьох дисциплін.

Нові кроки співпраці у проєкті й надалі відкривають для нашого вишу нові можливості. Зокрема, нещодавно делегація ХНМУ взяла участь у проєктному семінарі «Лабораторія клінічних навичок і курікула в медичній освіті», який проводився для пілотних закладів вищої освіти Україно-Швейцарського проєкту.

Так, команда медичного вишу взяла участь у роботі воркшопу в рамках реалізації Украïно-Швейцарського проєкту. Напружений та щільний графік роботи увібрав розгляд нагальних питань щодо організаціï роботи симуляційних центрів у закладах вищої медичної освіти, моніторингу ïх роботи та забезпечення життєдіяльності таких центрів. Крім того, приділено увагу аналізу курікули, побудові матриць відповідності, акцентовано увагу на проблемах, які виникають при формулюванні компетенцій. Під час участі у роботі воркшопу учасники могли продемонструвати бачення команди закладу вищоï медичноï освіти у вирішенні питання побудови курікули, а саме програмних результатів навчання.

Зі свого боку команда ХНМУ представила до розгляду інформацію щодо програмних результатів навчання освітньо-професійної програми «Медицина другого (магістерського) рівня вищої освіти», обговорення якої викликало зацікавленість учасників заходу та подальшу жваву дискусію.

Проведення заходу дозволило учасникам отримати нові знання, опрацювати ïх на практиці, що надало можливість опанувати певні навички, необхідні для створення освітньо-професійних програм.

У найближчому майбутньому проєктними кроками розбудови медичної освіти стануть заходи з покращання викладацької майстерності, поставка до пілотних ЗВО обладнання для Лабораторії клінічних навичок щодо надання медичної допомоги на первинній ланці, опанування викладачами англійської мови тощо.