Безперервний професійний розвиток фахівців у сфері охорони здоров’я (далі – безперервний професійний розвиток, БПР) – це безперервний процес навчання та вдосконалення професійних компетентностей фахівців після здобуття ними вищої освіти у сфері охорони здоров’я та післядипломної освіти в інтернатурі, що дає змогу фахівцю підтримувати або покращувати стандарти професійної діяльності відповідно до потреб сфери охорони здоров’я, є обов’язковим та триває протягом усього періоду професійної діяльності.
Безперервний професійний розвиток включає участь у процесі формальної, неформальної та інформальної освіти у сфері охорони здоров’я:
– формальна освіта – це освіта, яка здобувається за освітніми програмами відповідно до визначених законодавством рівнів освіти, галузей знань, спеціальностей (професій) і передбачає досягнення здобувачами освіти визначених стандартами освіти результатів навчання відповідного рівня освіти та здобуття кваліфікації, що визнаються державою (інтернатура, лікарська резидентура, навчання на циклах спеціалізації);
– неформальна освіта – діяльність з підвищення власних знань та умінь, яка провадиться за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій за рівнями освіти, але може завершуватися присвоєнням професій та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій (навчання на циклах тематичного удосконалення, курсах стажування, медичне стажування за межами закладу, де працює фахівець);
– інформальна освіта (самоосвіта) – самоорганізоване здобуття фахівцями у сфері охорони здоров’я професійних компетентностей під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською або іншою діяльністю (участь у тематичних школах, семінарах, науково-практичних конференціях, конгресах, симпозіумах, з’їздах, у симуляційних тренінгах, майстер-класах, курсах з оволодіння практичними навичками, дистанційне навчання, у тому числі з використанням електронних навчальних ресурсів тощо).
ВИДИ ПІСЛЯДИПЛОМНОГО НАВЧАННЯ :
– підвищення кваліфікації лікарів шляхом проведення спеціалізації (тривалість навчання від 2,5 до 10 місяців);
– підвищення кваліфікації лікарів шляхом проведення тематичного удосконалення (тривалість циклу від 0,5 до 1 місяця);
– стажування.
- Освітні програми підготовки з підвищення кваліфікації зі спеціальності 222 «Медицина»
- Освітні програми підготовки з підвищення кваліфікації зі спеціальності 228 «Педіатрія»
- Освітні програми підготовки з підвищення кваліфікації зі спеціальності 225 «Медична психологія»
- Освітні програми підготовки з підвищення кваліфікації зі спеціальності 221 «Стоматологія»
- Освітні програми підготовки з підвищення кваліфікації зі спеціальності 227 «Терапія та реабілітація»
- Освітні програми підготовки з підвищення кваліфікації зі спеціальності 224 «Технології медичної діагностики та лікування»
- Проєкт календарного плану на 2025 рік
- Навчально-виробничий план Харківського національного медичного університету на 2024 р. (бюджет)
- Навчально-виробничий план Харківського національного медичного університету на 2024 р. (контракт)
- Календарний план циклів спеціалізації і удосконалення лікарів на 2024 р.
- План циклів спеціалізації і удосконалення професіоналів з вищою немедичною освітою, які працюють в системі охорони здоров'я (друге півріччя 2024 р.)
- Навчально-виробничий план ХМАПО 2023
- Зразки документів лікарям для проходження курсів підвищення кваліфікації
- Порядок зарахування на цикли спеціалізації та підвищення кваліфікації фахівців ХНМУ
- Положення про організацію БПР ХНМУ
- Положення про запобігання конфлікту інтересів БПР ХНМУ
- Положення про оцінку заходів БПР ХНМУ