"Сестринська справа" (магістр), 2024

Код та назва спеціальності 223 Медсестринство
Освітній ступінь Магістр
Стуктурний підрозділ ІІІ медичний факультет
Випускова кафедра Кафедра пропедевтики внутрішньої медицини, медсестринства та біоетики
Гарант освітньої програми Єрьоменко Галина Володимирівна
Попередній гарант освітньої програми Хіміч Тетяна Юріївна (з серпня 2022 по липень 2024 р.)
Впроваджено в дію: з 01.09.2024 року
Обговорення освітньої програми

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку або заповнити онлайн-форму

Єрьоменко Галина Володимирівна
д.мед.н., професор кафедри пропедевтики внутрішньої медицини, медсестринства та біоетики
hv.yeromenko@knmu.edu.ua
  • Загальна інформація
    Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу Харківський національний медичний університет
    Ступінь вищої освіти та назва кваліфікації мовою оригінала Ступінь вищої освіти: другий  (магістерський) рівень
    Кваліфікація освітня – магістр медсестринства
    Офіційна назва освітньої програми Сестринська справа
    Тип диплому та обсяг освітньої програми Одиничний диплом, 120 кредитів ЄКТС.
    Термін навчання 1 рік 10 місяців
    Наявність акредитації Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти Акредитована 2022 р. Сертифікат №2981 від 20.03.2022
    Цикл/рівень Другий  (магістерський) рівень вищої освіти/сьомий кваліфікаційний рівень Національної рамки кваліфікацій
    Передумови Здобувати освітній ступінь магістра за спеціальністю 223 Медсестринство можуть особи, що здобули освітній ступінь бакалавра, магістра зі спеціальностей галузі знань 22 Охорона здоров’я.
    Умови вступу визначаються Правилами прийому на навчання для здобуття вищої освіти у Харківському національному медичному університеті на відповідний рік, затвердженими Вченою радою ХНМУ.
    Мова(и) викладання Українська, англійська (окремі теми, дисципліни)
    Термін дії освітньої програми з 2024 р. до наступного перегляду
    Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми https://knmu.edu.ua/program-catalog/sestrynska-sprava-magistr-2024/
  • Мета освітньої програми

    Програма спрямована на підготовку конкурентоспроможного, висококваліфікованого, компетентного фахівця для сучасного ринку праці, здатного розв’язувати задачі практичного, дослідницького та інноваційного характеру у медсестринстві із застосуванням положень, теорій та методів фундаментальних, медичних та клінічних та управлінських наук.

  • Характеристика освітньої програми
    Предметна область (галузь знань, спеціальність) Галузь – 22 «Охорона здоров΄я»
    Спеціальність – 223 «Медсестринство»
    Рівень вищої освіти – другий ( магістерський)
    Містить обов’язкові компоненти 75%, вибіркові дисципліни складають 25 %.
    Форми навчання Очна (денна), заочна
    Орієнтація освітньої програми Освітньо-професійна програма підготовки фахівців з медсестринства магістерського рівня має як академічну, так і прикладну орієнтацію
    Основний фокус освітньої програми та спеціалізації Програма сформована як оптимальне поєднання академічних та професійних вимог в підготовці висококваліфікованого фахівця, який має теоретичні знання та практичні навички в організаційній, управлінській, викладацькій, контрольно-аналітичній, проектній та науково-дослідній діяльності у сфері медсестринства.
    Програма спрямована на можливість створення індивідуальної освітньої траєкторії «Освіта впродовж життя».
    Повна  вища освіта.
    Ключові слова: магістр, охорона здоров’я, медична сестра
    Особливості програми Освітня програма містить акценти на організаційній, управлінській, викладацькій, контрольно-аналітичній, проєктній та  науково-дослідній діяльності у сфері медсестринства.
    Програма передбачає теоретичну, практичну та науково-дослідну підготовку в умовах вимог сучасності в мирний та воєнний час. Програма передбачає також наявність первинної медико-санітарної, педагогічної та клінічної практик. Програма передбачає можливість міжнародної мобільності, у тому числі спеціальної практики.
    Опис предметної області Цілі навчання: набуття здатності розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у медсестринстві.
    Теоретичний зміст предметної області: концепції, принципи та теорії до здійснення практичної, організаційної, управлінської, викладацької, науково-дослідної медсестринської діяльності.
    Методи, методики та технології: методи: статистичний, соціологічний, епідеміологічний, демографічний, медико-географічний, соціально-психологічний, експертних оцінок, структурно-логічного аналізу, економічного аналізу, моделювання, кількісних і якісних досліджень; інноваційні методики навчання та викладання; технології діагностики, лікування та профілактики, управління та організації роботи в галузі охорони здоров’я.
    Інструменти та обладнання: маніпуляційна техніка; найпоширеніші сучасні діагностичні, лікувальні та інші пристрої, предмети та прилади для проведення фахової діяльності, спеціалізовані інформаційні системи та програмне забезпечення, симуляційне обладнання.
  • Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
    Придатність до працевлаштування Фахівець підготовлений до роботи за ДК 009-2010
    Секція Q. Охорона здоров’я та надання соціальної допомоги.
    Розділ 86.1 Діяльність лікарняних закладів
    Група 86.10 Діяльність лікарняних закладів
    Клас 86.21 Загальна медична практика
    Клас 86.9 Інша діяльність у сфері охорони здоров’я
    Після закінчення навчання за освітньою програмою магістра спеціальності «Медсестринство» фахівець здатний виконувати зазначену в ДК 003-2010 професійну роботу:
    -1229.5 Начальник (завідувач) структурного підрозділу медичного закладу
    -1229.5 Головна медична сестра
    – 1482 Менеджер (управитель) з громадської охорони здоров’я
    -2310.2 Викладач вищого навчального закладу
    –2230.1Молодший науковий співробітник (сестринська справа)
    – 2230.1 Науковий співробітник (сестринська справа)
    -2230.1 Науковий співробітник консультант (сестринська справа)
    -2351.2 Консультант з питань здорового способу життя
    Академічні права випускників Здобуття освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти та додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.
  • Викладання та оцінювання
    Викладання та
    навчання
    Цілі навчання: набуття здатності розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у медсестринстві.
    Застосовується компетентнісний, студентоцентрований, проблемно-орієнтований, професійно-орієнтований, комунікативний та міждисциплінарний підходи та ініціативне навчання.
    Методи, методики та технології: методи: статистичний, соціологічний, епідеміологічний, демографічний, медико-географічний, соціально-психологічний, експертних оцінок, структурно-логічного аналізу, економічного аналізу, моделювання, кількісних і якісних досліджень; інноваційні методики навчання та викладання; технології діагностики, лікування та профілактики, управління та організації роботи в галузі охорони здоров’я, сучасні цифрові технології.
    Інструменти та обладнання: маніпуляційна техніка; найпоширеніші сучасні діагностичні, лікувальні та інші пристрої, предмети та прилади для проведення фахової діяльності, спеціалізовані інформаційні системи та програмне забезпечення.
    В освітньому процесі застосовуються традиційні, інноваційні та дистанційні методи навчання: індивідуальне, міжособистісне та рефлективне навчання; групова робота; навчання на основі дослідження та мультимедійне забезпечення лекцій та практичних занять. Відпрацювання практичних навичок здійснюється в стимуляційних класах та на базах практики закладів охорони здоров’я. Процес навчання передбачає клінічну і педагогічну практики та написання кваліфікаційної роботи магістерського рівня.
    Оцінювання Методи і форми контролю та оцінювання успішності студентів здійснюються відповідно до вимог програми та Інструкції з оцінювання навчальної діяльності здобувачів вищої освіти в ХНМУ При оцінюванні знань здобувачів вищої освіти перевага надається стандартизованим методам контролю.
    Оцінювання навчальних досягнень здобувачів вищої освіти здійснюється за: національною диференційованою шкалою (відмінно, добре, задовільно, незадовільно); національною недиференційованою шкалою (зараховано, не зараховано); 200-бальною шкалою ЄКТС (А, В, С, D, E, F, FX).
    Оцінки «відмінно», «добре», «задовільно» виставляються: за підсумками іспитів та диференційованих заліків, за результатами проходження практик.
    «Зараховано», «не зараховано» виставляється за підсумками заліків.
    Види контролю: поточний, модульний, підсумковий.
    Усне та письмове опитування, тестові завдання, презентації, звіти про практику, модульні роботи, письмові іспити, заліки, атестація та інше.
    Підсумкова атестація здійснюється у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи.
  • Програмні компетентності
    Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні  проблеми під час професійної діяльності в галузі медсестринства та в освітньому процесі,, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
    Загальні компетентності (ЗК) ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, пошуку, оброблення, аналізу та синтезу інформації.
    ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
    ЗК 3. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
    ЗК 4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
    ЗК 5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
    ЗК 6. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
    ЗК 7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
    ЗК 8. Здатність працювати в команді.
    ЗК 9. Здатність до міжособистісної взаємодії.
    ЗК 10. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
    Спеціальні (фахові,
    предметні
    компетентності (ФК)
    ФК 1. Здатність розв’язувати проблеми медсестринства, необхідні  для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
    ФК 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі медсестринства у широких або мультидисциплінарних контекстах.
    ФК 3. Здатність розв’язувати проблеми медсестринства у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням стандартів професійної діяльності та аспектів соціальної та етичної відповідальності.
    ФК 4. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах освіти, доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
    ФК 5. Здатність застосовувати основи педагогіки і психології в освітньому процесі в закладах освіти.
    ФК 6. Здатність управляти робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
    ФК 7. Здатність здійснювати організацію та управління діяльністю медсестринських структурних підрозділів.
    ФК 8. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
    ФК 9. Здатність виявляти зв’язок патогенезу захворювань з клінічними проявами та результати додаткових методів дослідження.
    ФК 10. Здатність збирати медичну інформацію про пацієнта і аналізувати клінічні дані.
    ФК 11. Здатність орієнтуватися у визначенні групової належності лікарських засобів, особливостей їх фармакокінетики та фармакодинаміки.
    ФК 12. Здатність забезпечувати якість медичної допомоги і забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя та громадського здоров’я населення, здійснювати навчання пацієнтів.
    ФК 13. Здатність організовувати та надавати екстрену медичну допомогу при невідкладних станах, у тому числі в надзвичайних ситуаціях у мирний та воєнний час.
    ФК 14. Здатність забезпечувати геріатричну, паліативну медичну допомогу та догляд за людьми похилого віку.
    ФК 15. Здатність планувати та здійснювати реабілітаційну допомогу.
    ФК 16. Здатність планувати і виконувати наукові і прикладні дослідження у сфері медсестринства.
    ФК 17. Здатність дотримуватися професійної та академічної доброчесності, нести відповідальність за достовірність
    отриманих результатів наукових досліджень.
    ФК 18. Здатність представляти результати наукових досліджень в усній і письмовій формі, відповідно до національних та міжнародних стандартів .
    ФК 19. Здатність інтерпретувати результати наукових досліджень, проводити їх коректний аналіз та узагальнення .
  • Програмні результати навчання

    ПРН 1. Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері медсестринства з метою розвитку нових знань та процедур.
    ПРН 2. Здійснювати критичне осмислення проблем у сфері медсестринства на межі галузей знань.
    ПРН 3. Володіти спеціалізованими уміннями/навичками розв’язання проблем, з урахуванням стандартів професійної діяльності та аспектів соціальної та етичної відповідальності.
    ПРН 4. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері охорони здоров’я до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
    ПРН 5. Управляти робочими процесами у сфері охорони здоров’я, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів, оцінювати результати роботи колективу.
    ПРН 6. Розробляти та впроваджувати плани професійної діяльності, виявляти професійні проблеми і знаходити шляхи їх конструктивного розв’язання.
    ПРН 7. Розробляти заходи з профілактики захворювань та сприяти їх реалізації на практиці.
    ПРН 8. Ідентифікувати, аналізувати ризики, пов’язані з хворобами цивілізації, їх вплив на здоров’я населення, діагностувати хвороби цивілізації.
    ПРН 9. Оцінювати ризики та планувати відповідні дії у випадках надзвичайних ситуацій в сфері охорони здоров’я.
    ПРН 10. Планувати і виконувати наукові та прикладні дослідження у сфері медсестринства, обирати методи та інструменти досліджень, висувати і перевіряти гіпотези, обґрунтовувати висновки.
    ПРН 11. Розуміти особливості фармакокінетики та фармакодинаміки лікарських засобів і враховувати їх у медсестринській практиці.
    ПРН 12. Виявляти зв’язок патогенезу захворювань з клінічними проявами та результатами додаткових досліджень.
    ПРН 13. Збирати, аналізувати та оцінювати інформацію, необхідну для розв’язання складних задач у сфері медсестринства, зокрема у науковій та професійній літературі, базах даних.
    ПРН 14. Розуміти принципи сімейно-орієнтованої медицини і застосовувати їх у професійній діяльності.
    ПРН 15. Застосовувати педагогічні технології в освітньому процесі закладів освіти.
    ПРН 16. Приймати ефективні рішення з питань професійної діяльності у сфері медсестринства, у тому числі в умовах невизначеності; визначати фактори, що впливають на досягнення поставлених цілей, аналізувати і порівнювати альтернативи; оцінювати ризики та імовірні наслідки рішень.
    ПРН 17. Вільно спілкуватись усно і письмово державною та іноземною мовами при обговоренні професійних питань, досліджень та інновацій в сфері медсестринства.
    ПРН 18. Застосовувати сучасні емпіричні та статистичні методи, методи моделювання, цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення для досліджень і розробок у сфері видавництва та поліграфії.

  • Освітні компоненти

    Навчальний план 2024

    Перелік нормативних компонент навчального плану ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «магістр»:

    1-й курс

    2-й курс

    Перелік вибіркових компонент навчального плану ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «магістр»:

    1-й курс

    2-й курс

  • Ресурсне забезпечення реалізації програми
    Кадрове забезпечення До реалізації програми залучаються науково-педагогічні працівники, працівники з науковими ступенями доктора медичних наук, кандидата медичних наук, доктора та кандидати наук з вченими званнями з фахових дисциплін, з підтвердженим рівнем наукової і професійної активності, інші науково-педагогічні працівники з достатнім практичним досвідом за певною спеціальністю.
    Матеріально-технічне забезпечення Забезпеченість навчальними приміщеннями, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає потребі. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, кількість місць у гуртожитках відповідає вимогам. Наявні бази практики для практичного навчання.
    Наявні сховища для облаштування безпечних умов для навчання та облаштовано доступність навчальних приміщень для маломобільних груп населення.
    Мережеве та комунікативне обладнання повністю ґрунтується на оптико волоконних технологіях із швидкістю передачі даних до 1 Гб/с; 22 комп’ютерних класи, 32 локальних комп’ютерних мережі та 55 точок бездротового доступу до мережі Інтернет, користування якою є безлімітним і безоплатним. В навчальному процесі використовується комп’ютерна техніка з терміном експлуатації не більше  8 років.
    Наявні власні сервери та впроваджено використання хмарних сервісів для збереження і використання масиву даних, застосовуються різні платформи, що забезпечують ефективність використання дистанційних технологій в в управлінні та реалізації освітнім процесом (АСУ, платформа дистанційного навчання Moodle, корпоративні сервіси Google, MS Teams та інші).
    Наявність навчально-наукового медичного комплексу «Університетська клініка», НДІ гігієни праці та професійних захворювань, Університетського стоматологічного центру, Центру доклінічних та клінічних досліджень, Центру гендерної освіти, 4 проблемних лабораторій, анатомічного музею, віварію, центру тестування, Симуляційного центру, Центральної науково-дослідної лабораторії університету, навчально-наукового інституту з підготовки іноземних громадян, навчально-наукового інституту якості освіти, 6 навчальних науково-виробничих об΄єднань посилює матеріально-технічне забезпечення програми. В університеті працює Психологічна служба, а також Центр психічного здоров’я на базі ННМК «Університетська клініка».
    Наявні збалансована система факультетів, кафедр, структурних підрозділів, відділів й інших підрозділів, студентська рада ХНМУ.
    Матеріально-технічне забезпечення відповідає вимогам Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами).
    Інформаційне та навчально-методичне
    забезпечення
    Наявність офіційного сайту ХНМУ https://knmu.edu.ua, наукової бібліотеки з повним набором навчальної літератури з усіх дисциплін, що вивчаються (державною, англійською мовами)
    Наукова бібліотека ХНМУ має власний веб-сайт http://libr.knmu.edu.ua, який є зручною точкою доступу до різноманітних інформаційних ресурсів освітнього та наукового характеру, серед яких:власної генерації:

    • Репозитарій ХНМУ – головний електронний архів університету, перший серед медичних вишів України із вільним доступом до навчально-методичних і наукових матеріалів, налічує понад 32,5 тис. повнотекстових документів, в зокрема понад 3 тис. – навчально-методичних і лекційних матеріалів. Включення в Репозитарій не тільки наукових, але і навчально-методичних, лекційних матеріалів, забезпечує студентів можливістю самопідготовки у режимі 24/7;
    • фахово-орієнтований е-контент (ФОеК): веб-покажчик з посиланнями на повні тексти навчальних та наукових книжкових видань репозитаріїв вишів та наукових установ України( 3 256 назв);
    • електронний каталог – понад 330 тисяч бібліографічних описів, в т.ч. посилань на повні тексти – понад 11 тисяч (підручники, навчально-методична література, матеріали конгресів та конференцій, періодичні видання тощо), створено і постійно поповнюються проблемно-орієнтовані бази даних, зокрема за основними напрямками наукових досліджень університету – «Здоров’я здорових», «Мініінвазивні втручання», «Серцево-судинні захворювання», «Вірусно-бактеріальні інфекції», а також з актуальної тематики – «Доказова медицина», «Військова медицина» тощо;

    зовнішньої генерації:

    • доступ до баз даних, зокрема медико-біологічного профілю, серед яких PubMed, Medline, Cochrane Library, DOAJ, Open J-Gate, BioOne та ін.;
    • доступ до наукометричних баз даних SCOPUS та Web of Science;
    • доступ до освітніх та наукових ресурсів 30 міжнародних компаній в новій колекції «Актуальні ресурси на підтримку українських освітян та науковців у воєнний час, серед них AMBOSS, ScienceDirect, Springer, BMJ Best Practice та BMJ Learning, CAPSULE, EBSCO Health,  Coursera,  CASUS, Coursera та ін.
    • наповнюються колекції «Academic Integrity», «Розвиток soft skills», «Відкриті освітні ресурси», «Відкриті журнали», «Ресурси з історії України, української мови та літератури» тощо.

    Під час воєнного стану в Україні Наукова бібліотека ХНМУ працює у змішаному форматі – обслуговує користувачів на робочих місцях та дистанційно.
    Для координації та підтримки освітнього процесу, зокрема в синхронному режимі з використанням технологій дистанційного навчання, гібридних занять функціонує Центр дистанційного навчання.
    Навчально-методичні матеріали розміщуються на платформі дистанційного навчання Moodle у вигляді електронних курсів, що доступні для здобувачів освіти у будь-який час. Платформа відіграє допоміжну роль в організації легкого і швидкого доступу до інформаційних та методичних матеріалів та комунікації з викладачами, як при аудиторному навчанні, так і з використанням дистанційних технологій, має значні переваги при заочному навчанні. Платформа дозволяє систематизовано розміщувати різні види та значні обсяги навчальних матеріалів та допоміжної інформації, що регулярно доповнюються і оновлюються. Платформа дистанційного навчання Moodle  є однією із складових системи технологічних рішень та ресурсів для забезпечення освітнього процесу, що також включає корпоративний додаток Google з відповідними сервісами, MS Teams, АСУ тощо.

  • Академічна мобільність
    Національна кредитна мобільність Укладені угоди про академічну мобільність, які передбачають включене навчання студентів в рамках кредитно-трансферної системи з можливістю перезарахування кредитів
    Міжнародна кредитна мобільність Укладені угоди про міжнародну академічну мобільність, які передбачають включене навчання студентів в рамках кредитно-трансферної системи з можливістю перезарахування кредитів
    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Навчання іноземних здобувачів вищої освіти за даною програмою не передбачено