"Сестринська справа" (бакалавр), 2025

Код та назва спеціальності I5 Медсестринство
Освітній ступінь Бакалавр
Стуктурний підрозділ ІІІ медичний факультет
Випускова кафедра Кафедра пропедевтики внутрішньої медицини, медсестринства та біоетики
Гарант освітньої програми Піонова Олена Миколаївна
Впроваджено в дію: з 01.09.2025 року
Обговорення освітньої програми

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку або заповнити онлайн-форму

Піонова Олена Миколаївна
доцент кафедри пропедевтики внутрішньої медицини, медсестринства та біоетики
om.pionova@knmu.edu.ua
  • Загальна інформація
    Назва освітньої програми Сестринська справа
    Тип освітньої програми Освітньо-професійна
    Рівень вищої освіти Перший (бакалаврський) рівень
    Кваліфікаційний рівень/цикл НРК – 6 рівень, ЄРК – 6 рівень, РК ЄПВО – перший цикл
    Галузь знань I Охорона здоров’я та соціальне забезпечення
    Спеціальність I5 Медсестринство
    Спеціалізація І5.01 Медсестринство
    Освітня кваліфікація Бакалавр медсестринства
    Професійна кваліфікація  –
    Процедура присвоєння професійної кваліфікації Професійна кваліфікація присвоюється відповідно до Порядку присвоєння професійних кваліфікацій у ХНМУ
    Кваліфікація в дипломі Ступінь вищої освіти – бакалавр
    Спеціальність – І5 Медсестринство
    Спеціалізація – І5.01 Медсестринство
    Освітня програма – Сестринська справа
    Професійна кваліфікація –
    Тип диплома Диплом бакалавра, одиничний
    Кількість кредитів ЄКТС, необхідних для виконання освітньої програми 240 кредитів ЄКТС

    Університет має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, отримані в межах попереднього здобуття освіти особам, які здобули ступені:

    • молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста)  зі  спеціальностей  галузі  22

    «Охорона здоров’я» – не більше ніж 180 кредитів ЄКТС для кваліфікації «сестра медична», «фельдшер»;

    • молодшого бакалавра (освітньо-кваліфікаційний рівень молодшого спеціаліста) – не більше ніж 120 кредитів ЄКТС для інших кваліфікацій галузі 22 «Охорона здоров’я»;
    • фахового молодшого бакалавра зі спеціальностей галузі 22

    «Охорона здоров’я» – не більше ніж 60 кредитів ЄКТС.

    Форма здобуття освіти Очна (денна)
    Заочна – лише на основі освітнього ступеня молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста)
    Розрахункові строки виконання освітньої програми 3 роки 10 місяців
    Наявність акредитації Акредитована Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти (Україна).
    Сертифікат № 11070, дійсний до 01.07.2029 р.
    Термін дії освітньої програми з 2025 р. до наступного перегляду
    Вимоги до освіти осіб, які можуть розпочати навчання за програмою Очна (денна) форма навчання:
    Вступ на основі повної загальної середньої освіти.
    Вступ на основі ступеня бакалавра, молодшого бакалавра, фахового молодшого бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста зі спеціальностей галузі знань 22 «Охорона здоров’я»Заочна форма навчання:
    Вступ лише на основі освітнього ступеня молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста)
    Мова(и) викладання Українська, англійська
    Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми https://knmu.edu.ua/program-catalog/sestrynska-sprava-bakalavr-2025/
  • Мета освітньої програми

    Підготовка конкурентоспроможного в Україні та за її межами висококваліфікованого та пацієнтоцентрованого фахівця з медсестринства, здатного ефективно здійснювати професійну діяльність в різноманітних клінічних умовах, включно із кризовими ситуаціями мирного та воєнного часу, та долучатися до створення освітніх і наукових цінностей в галузі, сприяючи прогресу суспільства.

  • Характеристика освітньої програми
    Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)) I Охорона здоров’я та соціальне забезпечення І5 Медсестринство
    І5.01 Медсестринство
    Об’єкт вивчення та діяльності: організація та управління роботою медсестринських структурних підрозділів закладів охорони здоров’я, виконання всіх видів медсестринської діяльності та медсестринських втручань.
    Цілі   навчання:   підготовка   фахівця   спеціальності «Медсестринство» до організації та управління роботою структурних медсестринських підрозділів, виконання всіх видів діяльності та втручань, передбачених кваліфікаційними характеристиками фахівців галузі знань «Охорона здоров’я» спеціальності «Медсестринство».
    Теоретичний зміст предметної області: знання з питань охорони здоров’я населення; профілактики, діагностики та лікування захворювань людини на індивідуальному, родинному та популяційному рівнях для здійснення професійної діяльності фахівців спеціальності «Медсестринство».
    Методи, методики та технології: анамнестичні, клінічні, лабораторні, інструментальні методи провадження діагностичного процесу, визначення провідних симптомів та синдромів, визначення медсестринського діагнозу; організація догляду та опіки за пацієнтами; технології діагностики, лікування та профілактики, управління та організації роботи в галузі охорони здоров’я.
    Інструменти та обладнання (об’єкти/предмети, пристрої та прилади, які здобувач вищої освіти вчиться застосовувати і використовувати): маніпуляційна техніка; найпоширеніші сучасні діагностичні, лікувальні та інші пристрої, предмети та прилади для проведення фахової діяльності.
    Особливості програми Програма передбачає глибоке вивчення клінічних наук з формуванням навичок клінічного мислення та надання допомоги різним категоріям пацієнтів з урахування їх потреб, що виникають в умовах сучасних викликів і загроз, формування організаційно-управлінських і цифрових компетентностей, формування індивідуальної освітньої траєкторії за рахунок широкого переліку вибіркових компонентів, можливість міжнародної мобільності, реалізації її англійською мовою. Важливим аспектом ОП є можливість проходити практичну підготовку з сестринської справи в різних закладах охорони здоров’я східного регіону.
  • Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
    Можливості працевлаштування за здобутою освітою Фахівець підготовлений до виконання робіт в галузі економіки за Національним класифікатором України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010»:
    Секція Q. Охорона здоров’я та надання соціальної допомоги.
    Розділ 86 Охорона здоров’я
    Група 86.1 Діяльність лікарняних закладів Клас 86.10 Діяльність лікарняних закладів
    Група 86.9 Інша діяльність у сфері охорони здоров’я
    Клас 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров’яФахівець здатний займати первинні посади (орієнтовні) до професійних назв робіт за Національним класифікатором України «Класифікатор професій ДК 003:2010» (зі змінами):
    3231 сестра медична / брат медичний (за спеціалізаціями)
    Академічні права випускників Мають право продовжити навчання на другому рівні вищої освіти та набути додаткові кваліфікацій в системі післядипломної освіти та освіти дорослих.
  • Викладання та оцінювання
    Викладання та
    навчання
    Підходи: студентоцентроване, особистісно-орієнтоване, компетентнісне,  практико-орієнтоване,                                        електронне, симуляційне, навчання через клінічну практику, самонавчання, навчання через дослідження.
    Форми: навчальні заняття (лекції, практичні, семінарські, заняття, консультації), самостійна робота, практична підготовка, виконання індивідуальних завдань, контрольні заходи.
    Методи: лекція, розповідь, інструктаж, бесіда, дискусія, практика, ділові і рольові ігри, метод стандартизованого пацієнта, розв’язування ситуаційних вправ, кейс-метод, сократичний діалог, психологічні та інші тренінги, проблемно- орієнтований метод, творчий пошук, віртуальна та доповнена реальність тощо.
    Оцінювання Форми контрольних заходів: усне опитування, тестування, демонстрація практичних навичок, презентації, звіти про практику, усні/письмові заліки, диференційовані заліки та екзамени, атестація.
    Оцінювання навчальних досягнень здобувачів проводиться за чотирибальною   («відмінно»,   «добре»,   «задовільно», «незадовільно»), 200-бальною та недиференційованою («зараховано», «не зараховано») шкалами.
  • Програмні компетентності
    Інтегральна компетентність Здатність        розв’язувати  складні спеціалізовані           задачі  та практичні проблеми у сфері медсестринства або у процесі навчання, що передбачає застосування певних теорій та методів відповідної науки  і характеризується                       комплексністю    та невизначеністю умов.
    Загальні компетентності (ЗК) ЗК 01. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
    ЗК 02. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
    ЗК 03. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
    ЗК 04. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
    ЗК 05. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
    ЗК 06. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
    ЗК 07. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
    ЗК 08. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
    ЗК 09. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.
    ЗК 10. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
    ЗК 11. Здатність працювати в команді.
    ЗК 12. Навички міжособистісної взаємодії.
    ЗК 13. Здатність діяти на основі етичних міркувань.
    ЗК 14. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.
    Спеціальні (фахові,
    предметні)
    компетентності (СК)
    СК 01. Здатність застосовувати професійні та правові стандарти в повсякденній професійній практиці.
    СК 02. Здатність розпізнавати й інтерпретувати ознаки здоров’я і його змін, хвороби чи інвалідності (оцінка/діагноз), обмежень можливості повноцінної життєдіяльності і визначати проблеми пацієнтів при різних захворюваннях та станах.
    СК 03. Здатність задовольнити потреби пацієнта/клієнта протягом різних періодів усього життя (включаючи процес вмирання) шляхом планування, допомоги і виконання медсестринських втручань, оцінки та корекції індивідуальних планів догляду, створених у співпраці з пацієнтом/клієнтом, особами, що доглядають, членами сім’ї та іншими медичними і соціальними працівниками.
    СК 04. Застосування професійних навичок (вмінь), медичних засобів, втручань та дій для забезпечення пацієнтові/клієнтові гідного ставлення, приватності/інтимності, конфіденційності, захисту його прав, фізичних, психологічних та духовних потреб на засадах транскультурального медсестринства, толерантної та
    неосудної поведінки.СК 05. Здатність ефективно застосовувати сукупність медсестринських навичок (вмінь), медичних засобів, втручань та дій для забезпечення догляду на основі холістичного (цілісного) підходу, враховуючи задоволення потреб пацієнта у комфорті, харчуванні, особистій гігієні та здатності особи задовольняти свої щоденні потреби.СК 06. Здатність ефективно застосовувати сукупність професійних навичок (вмінь), медичних засобів, втручань та дій при оцінці функціонального стану пацієнтів/клієнтів, підготовці їх до діагностичних досліджень та заборі біологічного матеріалу для лабораторних досліджень.
    СК 07. Збереження власного здоров’я фахівця при здійсненні догляду, виконанні маніпуляцій та процедур, при переміщенні і транспортуванні пацієнта/клієнта.
    СК 08. Профілактична діяльність медичної сестри, направлена на збереження і зміцнення здоров’я, попередження захворювань й інформування та навчання пацієнта та членів його родини.
    СК 09. Здатність здійснювати організацію, впровадження та контроль медсестринського процесу в паліативній та хоспісній допомозі.
    СК 10. Здатність до організації надання медичної допомоги за принципом сімейної медицини.
    СК 11. Здатність проводити медичну та соціальну реабілітацію з метою відновлення здоров’я населення.
    СК 12. Здатність орієнтуватися у визначенні групової належності лікарських засобів, особливостях їх фармакокінетики та фармакодинаміки.
    СК 13. Здатність      виявляти      зв’язок      клінічних      проявів захворювань з результатами додаткових методів дослідження. СК 14. Здатність    організовувати та    надавати        невідкладну допомогу при різних гострих станах.
    СК 15. Здатність    організовувати    та    надавати    невідкладну допомогу в надзвичайних ситуаціях у мирний та воєнний час.
    СК 16. Здатність    організовувати   та   управляти   відповідним структурним підрозділом (лідерство та менеджмент).
    СК 17. Здатність організовувати та забезпечувати медсестринську діяльність, спрямовану на забезпечення розвитку дитини, збереження її здоров’я та життя, раннє виявлення та профілактику порушень у дітей, покращення їхнього розвитку, підвищення якості їхнього життя, супровід і підтримку сімей з дітьми, у яких виявлено порушення розвитку.
  • Програмні результати навчання

    РН 1. Проводити медсестринське суб’єктивне та об’єктивне обстеження різних органів і систем пацієнта та оцінювати отримані дані (за списком 1).
    В умовах закладів охорони здоров’я (ЗОЗ) та вдома, шляхом спілкування з пацієнтами різних вікових груп, їхніми родичами чи близькими з оточення хворою дитиною та її батьками, уміти збирати скарги, анамнез захворювання, анамнез життя, алергологічний анамнез, епідеміологічний анамнез, оцінювати анамнестичні дані та проводити об’єктивне обстеження.
    РН 2. Проводити  медсестринську  діагностику:  виявляти  та оцінювати проблеми пацієнта.
    В умовах ЗОЗ, удома, передбачуваних обставин, вміти виявляти дійсні проблеми пацієнта, оцінювати їхню першочерговість та встановлювати медсестринський діагноз.
    РН 3. Планувати медсестринські втручання.
    В умовах ЗОЗ, удома та за непередбачуваних обставин, вміти складати план медсестринських втручань для вирішення дійсних та супутніх проблем пацієнтів різного віку.
    РН 4. Здійснювати контроль за роботою молодшого медичного персоналу та станом інвентарю.
    В умовах ЗОЗ відповідно до посадових обов’язків, з метою дотримання санітарно-протиепідемічного режиму, вміти:

    • проводити навчання молодшого медперсоналу з питань виконання функціональних обов’язків та охорони праці; контролювати дотримання правил техніки безпеки молодшим медичним персоналом;
    • контролювати роботу молодшого медичного персоналу; контролювати виконання правил внутрішнього розпорядку персоналом та пацієнтами; контролювати дотримання заходів санітарно-гігієнічного режиму в палатах та медичних кабінетах.

    РН 5. Здійснювати медсестринське адміністрування.
    В умовах ЗОЗ, з метою здійснення організаційних та управлінських компетентностей, вміти:

    • приймати управлінські рішення, забезпечувати їх виконання на основі застосування моделей медсестринського керівництва;
    • забезпечувати виконання наказів та постанов з питань охорони здоров’я;
    • освоїти функціональні обов’язки керівника медсестринських служб;
    • знати порядок проведення ліцензування та акредитації лікувально-профілактичних закладів, лабораторій різного профілю, тощо.

    РН 6. Забезпечувати здоровий мікроклімат в колективі. Використовуючи принципи медсестринської етики та деонтології, правила міжособового спілкування з метою створення сприятливого психологічного мікроклімату, вміти:

    • спілкуватися з пацієнтом та членами його сім’ї або наближеного оточення, медичним персоналом;
    • вирішувати етичні та деонтологічні проблеми в процесі роботи з пацієнтом та членами його родини; розглядати та аналізувати в колективі професійні помилки; проводити навчання для молодшого та технічного персоналу.

    РН 7. Брати участь у забезпеченні спостереження за здоровим і перехворілим населенням, реабілітації та диспансерного нагляду.
    В умовах ЗОЗ, удома та в громаді, користуючись чинними наказами МОЗ України, з метою формування, збереження та поліпшення стану здоров’я дорослого та дитячого населення, вміти:

    • вести облік диспансерних груп населення;
    • робити розрахунок та аналіз статистичних показників ефективності диспансеризації;
    • проводити роз’яснювальну роботу серед пацієнтів різних диспансерних груп;
    • вести облік груп здоров’я;
    • розраховувати та оцінювати окремі показники та показники комплексної дії мікроклімату на організм людини;
    • визначати етапи медико-соціальної реабілітації пацієнта, завдання для кожного етапу;
    • складати комплекс реабілітаційних заходів залежно від і профілю, перебігу, періоду захворювання чи травми;
    • проводити перепис дитячого населення.

    РН 8. Виконувати медичні маніпуляції (за списком 2) з метою забезпечення санітарно протиепідемічного режиму.
    РН 9. Належно виконувати медичні маніпуляції (за списком 3) з метою забезпечення особистої гігієни пацієнта.
    РН 10. Виконувати    найпростіші     методи     фізіотерапії (за списком 6).
    РН 11. Координувати дії за допомогою поєднання декількох навичок для забезпечення харчування пацієнта (за списком 4).
    РН 12. Належно виконувати медичні маніпуляції з метою проведення заходів щодо стабілізації функціонального стану організму.
    РН 13. Виписувати, зберігати та застосувати фармакологічні засоби (за списком 7).
    РН 14. Вміти підготувати пацієнта, здійснити забір і скерування біологічного матеріалу на лабораторне та інструментальне дослідження (за списком 8).
    РН 15. Надавати екстрену долікарську медичну допомогу на підставі діагнозу невідкладного стану (за списком 9).
    РН 16. Здатність до точності при здійсненні взаємозалежних медсестринських функцій (за списком 10).
    РН 17. Планувати і проводити профілактичні та протиепідемічні заходи щодо інфекційних хвороб (за списком 11).
    РН 18. Організовувати та проводити навчання пацієнтів та членів їхніх родин з медичних питань.
    РН 19. Проводити медико-гігієнічну пропаганду.
    РН 20. Належно вести відповідну медичну документацію

  • Освітні компоненти (силабуси)

    Перелік нормативних компонентів ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «бакалавр» (4 роки навчання):

    1-й курс
    2-й курс
    3-й курс
    4-й курс

    Перелік вибіркових компонентів ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «бакалавр» (4 роки навчання):

    1-й курс
    2-й курс
    3-й курс
    4-й курс

    Перелік нормативних компонентів ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «бакалавр» (для здобувачів освіти, яким перезараховано частку результатів навчання):

    3-й курс

    Перелік вибіркових компонентів ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «бакалавр» (для здобувачів освіти, яким перезараховано частку результатів навчання):

    3-й курс

    Перелік нормативних компонентів ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «бакалавр»(заочна форма, строк навчання 1р 10 міс):

    3-й курс
    4-й курс

    Перелік вибіркових компонентів ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «бакалавр»( заочна форма, строк навчання 1р 10 міс):

    3-й курс
    4-й курс

    Перелік нормативних компонентів ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «бакалавр»(заочна форма, строк навчання 10 міс):

    4-й курс

    Перелік вибіркових компонентів ОП «Сестринська справа» спеціальності «Медсестринство» освітнього ступеня «бакалавр»( заочна форма, строк навчання 10 міс):

    4-й курс

  • Ресурсне забезпечення реалізації програми
    Кадрове забезпечення Відповідає кадровим вимогам щодо провадження освітньої діяльності за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти та освітньою програмою, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, встановленим Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами).
    Гарант освітньої програми: кандидат медичних наук, доцент.
    Матеріально-технічне забезпечення Забезпеченість          навчальними приміщеннями          відповідних кафедр, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійнимобладнанням відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами). Є 7 споруд цивільного захисту, сертифікованих ДСНС. Наявні бази практики  для  практичного  навчання.  Функціонують  філія «Університетська лікарня» (з НДІ гігієни праці та професійних захворювань та Університетським стоматологічним центром), Науково-дослідний інститут експериментальної та клінічної медицини ХНМУ, Український інститут мітохондріальної та епігеномної медицини, Центр доклінічних та клінічних досліджень, Центральна науково-дослідна лабораторія університету, 10 проблемних лабораторій, Симуляційний центр та Центр тривимірних технологій Навчально-наукового інституту якості освіти, Центр гендерної освіти, Центр медичного краєзнавства імені професора В.Д. Отамановського, Центр паліативної медицини, анатомічний музей, віварій, 6 навчальних науково-виробничих об’єднань.
    ХНМУ має 32 локальні комп’ютерні мережі і 55 точок бездротового доступу до мережі Інтернет. Мережеве та комунікативне обладнання повністю побудовано на оптико волоконних технологіях із швидкістю передачі даних до 1 Гб/с; 22 комп’ютерних класи. Користування Інтернет-мережею вільне та безоплатне.
    Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, студенти забезпечуються гуртожитками.
    Будівлі та навчальні приміщення університету обладнані для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.
    Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Інформаційне та навчально методичне забезпечення здійснюється через офіційний сайт університету https://knmu.edu.ua/) Наукову бібліотеку та систему ресурсів дистанційного та змішаного навчання і АСУ.
    Наукова бібліотека ХНМУ має власний веб-сайт http://libr.knmu.edu.ua, який є зручною точкою доступу до різноманітних інформаційних ресурсів освітнього та наукового характеру, серед яких:власної генерації:

    • Репозитарій ХНМУ – головний електронний архів університету, перший серед медичних вишів України із вільним доступом до навчально-методичних і наукових матеріалів, налічує 32,5 тисячі повнотекстових документів, в зокрема понад 3 тисячі – навчально-методичних і лекційних матеріалів. Включення в Репозитарій не тільки наукових, але і навчально-методичних, лекційних матеріалів, що забезпечує студентів можливістю самопідготовки у режимі 24/7;
    • фахово-орієнтований е-контент (ФОеК): веб-покажчик з посиланнями на повні тексти навчальних та наукових книжкових видань репозитаріїв вишів та наукових установ України (3 256 назв);
    • електронний каталог – понад 330 тисяч бібліографічних описів, в т.ч. посилань на повні тексти – понад 11 тисяч (підручники, навчально-методична література, матеріали конгресів та конференцій, періодичні видання тощо), створено і постійно поповнюються проблемно-орієнтовані бази даних, зокрема за основними напрямками наукових досліджень університету – «Здоров’я здорових», «Мініінвазивні втручання», «Серцево-судинні захворювання», «Вірусно-бактеріальні інфекції», а також з актуальної тематики – «Доказова медицина», «Військова медицина» тощо;

    зовнішньої генерації:

    • доступ до баз даних, зокрема медико-біологічного профілю, серед яких PubMed, Medline, Cochrane Library, DOAJ, Open J-Gate, BioOne та ін.;
    • доступ до наукометричних баз даних SCOPUS та Web of Science;
    • доступ до освітніх та наукових ресурсів 30 міжнародних компаній в новій колекції «Актуальні ресурси на підтримку українських освітян та науковців у воєнний час, серед них AMBOSS, ScienceDirect, Springer, BMJ Best Practice та BMJ Learning, CAPSULE, EBSCO Health, Coursera, CASUS, Coursera та ін.
    • наповнюються колекції «Academic Integrity», «Розвиток soft skills», «Відкриті освітні ресурси», «Відкриті журнали», «Ресурси з історії України, української мови та літератури» тощо.

    На допомогу навчанню й підготовці до іспитів організовано безкоштовний доступ до бріксів (кейсів з основ медицини) на онлайн-платформі тестів USMLE-Rx компанії MedIQ Learning (США), в бібліотеці є автоматизовані місця для роботи з цією програмою.
    Під час воєнного стану в Україні Наукова бібліотека ХНМУ працює у змішаному форматі – обслуговує користувачів на робочих місцях та дистанційно.
    Система технологічних рішень та ресурсів для забезпечення освітнього процесу включає відповідні онлайн ресурси та платформи: Moodle, корпоративний додаток Google з відповідними сервісами, MS Teams, АСУ тощо. Для координації та підтримки освітнього процесу, зокрема в синхронному режимі з використанням технологій дистанційного навчання, гібридних занять функціонує Центр дистанційного навчання.

  • Академічна мобільність
    Національна кредитна мобільність Національна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та згідно з угодами між закладами освіти, з можливістю перезарахування кредитів
    Міжнародна кредитна мобільність Міжнародна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та угодами між закладами освіти. Партнерами Університету є Ноттінгемський університет Трент (Велика Британія, угода про співпрацю/меморандум, 2023 р.) та Тарський університет (Туреччина, угода про співпрацю/меморандум, 2023 р.).
    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти У межах ліцензованого обсягу спеціальності