"Педіатрія" (магістр), 2021

Код та назва спеціальності 228 Педіатрія
Освітній ступінь Магістр
Стуктурний підрозділ ІІІ медичний факультет
Випускова кафедра Кафедра педіатрії №1 та неонатології
Гарант освітньої програми Іщенко Тетяна Борисівна
Попередній гарант освітньої програми Чайченко Тетяна Валеріївна (з квітня 2020 по серпень 2022)
Впроваджено в дію: з 01.09.2021 року
Обговорення освітньої програми

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку або заповнити онлайн-форму

Іщенко Тетяна Борисівна
к.мед.н., доцент кафедри педіатрії №1 та неонатології
tb.ischenko@knmu.edu.ua
  • Загальна інформація
    Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу Харківський національний медичний університет
    Ступінь вищої
    освіти та назва
    кваліфікації
    мовою
    оригінала
    Ступінь освіти: магістр
    Кваліфікація освітня: магістр педіатрії
    Кваліфікація професійна: лікар
    Кваліфікація в дипломі: Магістр педіатрії. Лікар-педіатр
    Офіційна назва освітньої програми Освітньо-професійна програма другого (магістерського) рівня вищої
    освіти за спеціальністю 228 «Педіатрія»
    Тип диплому та обсяг освітньої програми Диплом магістра, одиничний, 360 кредитів ЄКТС, термін навчання 6 років
    Наявність акредитації Не акредитувалась
    Цикл/рівень Другий (магістерський) рівень/сьомий кваліфікаційний рівень
    Національної рамки кваліфікацій
    НРК України – 7 рівень,
    FQ-EHEA – другий цикл, EQF-LLL – 7 рівень
    Передумови Попередній рівень освіти – повна загальна середня освіта.
    Абітурієнт повинен мати документ державного зразку.
    Правила прийому щорічно формуються університетом на основі правил
    прийому у ХНМУ, які затверджені Наказом МОН України
    Мова(и) викладання Українська
    Термін дії освітньої
    програми
    Термін дії освітньої програми – до наступного перегляду
    Інтернет-адреса
    постійного розміщення опису освітньої програми
    http://www.knmu.kharkov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=6215%3A-228-&catid=79%3A2019-11-11-12-57-02&Itemid=113&lang=uk
  • Мета освітньої програми

    Забезпечити академічну підготовку з фундаментальних і клінічних біомедичних наук
    конкурентноспроможних випускників, готових до професійної діяльності лікаря-педіатра на
    відповідній первинній посаді, шляхом досягнення програмних результатів навчання та
    набуття компетентностей, які забезпечують фаховий рівень, що відповідає потребам і
    тенденціям вітчизняного та міжнародного ринку праці.

  • Характеристика освітньої програми
    Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація) Галузь – 22 «Охорона здоров΄я»
    Спеціальність – 228 «Педіатрія»
    Орієнтація освітньої програми Освітньо-професійна програма має як академічну, так і прикладну
    орієнтацію. Не менше 75% обсягу ОПП «Педіатрія» спрямовано на
    формування загальних та спеціальних (фахових) компетентностей за
    спеціальністю 228 «Педіатрія».
    Основний фокус освітньої програми та
    спеціалізації
    Спеціальна вища освіта в галузі 22 «Охорона здоров’я» спеціальності 228 «Педіатрія»
    Основний фокус: знання з питань охорони здоров’я населення, діагностики, лікування, профілактики захворювань, необхідні для здійснення професійної діяльності.
    Ключові слова: вища освіта, магістр, лікар, педіатрія, охорона здоров’я.
    Особливості
    програми
    Об’єктом професійної діяльності випускників зі спеціальності 228
    «Педіатрія» є пацієнти, а саме діти у віці від 0 до 18 років, їх вікові
    анатомічні, фізіологічні та психологічні особливості, сукупність засобів і
    технологій, що направлені на створення умов для збереження здоров’я,
    забезпечення профілактики, діагностики і лікування захворювань дітей та
    підлітків, формування підґрунтя для здоров’я дорослого працездатного
    населення.
    Наявна можливість міжнародної мобільності, в тому числі спеціальної
    виробничої практики.
    При розробці програми використаний досвід освітніх програм інших
    країн.
    Програма носить експериментальний характер, який надає Закон України
    «Про вищу освіту» в контексті академічної автономії
  • Придатність випускників освітньої програми до працевлаштування та подальшого навчання
    Придатність до працевлаштування Фахівець підготовлений до роботи за ДК 009-2010 після проходження інтернатури:
    Секція Q. Охорона здоров’я та надання соціальної допомоги
    Група 86.1. – Діяльність лікарняних закладів
    Група 86.2. – Медична та стоматологічна практика
    Клас 86.21 – Загальна медична практика
    Клас 86.22 – Спеціалізована медична практика
    Група 86.9. – Інша діяльність у сфері охорони здоров’я
    Виконання професійної роботи (ДК 003:2010):
    КП 32 Фахівці в галузі біології, агрономії та медицини
    лікар-інтерн (код КП – 3229)
    Подальше навчання • Після закінчення навчання за освітньою програмою другого магістерського рівня спеціальності 228 «Педіатрія» може вступати
    на програми післядипломної освіти (первинної спеціалізації –
    інтернатура), де здійснюється підготовка за типовим навчальним планом та програмою спеціалізації за певною спеціальностю.
    • Після закінчення інтернатури може вступати на програму третього рівня зі тією ж спеціальністю для здобуття ступеню доктора філософії або резидентуру (за наявності)
    • У подальшому фахівці можуть пройти перепідготовку та набути іншу лікарську спеціальність і виконувати відповідну професійну роботу.
  • Викладання та оцінювання

    Викладання та навчання:
    Студент-центроване навчання; самонавчання; проблемно-орієнтоване навчання з набуттям компетентностей, достатніх для розв’язання проблем у професійній галузі; навчання через клінічну практику.

    Оцінювання:

    Поточний контроль, залік, диференційований залік, іспит, єдиний державний кваліфікаційний іспит.
    Підсумковий бал визначається за національною шкалою з подальшим перерахуванням у багатобальну та ECTS.

    Оцінка (за національною шкалою) Мінімальний бал Максимальний бал
    Національна диференційована шкала
    Відмінно 180 200
    Добре 150 179
    Задовільно 120 149
    Незадовільно 0 119
    Національна недиференційована шкала
    Зараховано 120 200
    Не зараховано 0 119
    Склав 60,5 % 100 %
    Не склав 0 % 60,4 %
    Шкала ЕСТS
    A 180 200
    B 160 179
    C 150 159
    D 130 149
    E 120 129
    Fx 70 119
    F 0 69

     

  • Програмні компетентності
    Інтегральна компетентність здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні спеціалізовані задачі в нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності в мультидисциплінарному контексті на основі концептуальних знань, що включають сучасні наукові здобутки у галузі охорони здоров’я, із здатністю зрозумілого і аргументованого донесення висновків до фахівців і нефахівців, а також є основою для оригінального мислення, продовження навчання з високим ступенем автономії та проведення досліджень
    Загальні компетентності ЗК1 – Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, здатність вчитися і бути сучасно навченим
    ЗК2 – Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях
    ЗК3 – Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності
    ЗК4 – Здатність до адаптації та дії в новій ситуації
    ЗК5 – Здатність приймати обґрунтоване рішення; працювати в команді; навички міжособистісної взаємодії
    ЗК6 – Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
    здатність спілкуватись іноземною мовою
    ЗК7 – Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
    ЗК8 – Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов΄язків
    ЗК9 – Здатність діяти соціально відповідально та свідомо
    ЗК10 – Прагнення до збереження навколишнього середовища
    Фахові компетентності (ФК) ФК1 – Навички опитування
    ФК2 – Здатність до визначення необхідного переліку лабораторних та інструментальних досліджень та оцінки їх результатів
    ФК3 – Здатність до встановлення попереднього та клінічного діагнозу захворювання
    ФК4 – Здатність до визначення необхідного режиму праці та відпочинку, характеру харчування при лікуванні захворювань
    ФК5 – Здатність до визначення принципів та характеру лікування захворювань
    ФК6 – Здатність до діагностування невідкладних станів
    ФК7 – Здатність до визначення тактики та володіння навичками надання екстреної медичної допомоги
    ФК8 – Здатність до проведення лікувально-евакуаційних заходів
    ФК9 – Навички виконання медичних маніпуляцій
    ФК10 – Здатність до визначення тактики ведення фізіологічної вагітності, фізіологічних пологів та післяродового періоду. Навчики консультування з
    питань планування сім΄ї та метода контрапцепції
    ФК11 – Здатність до планування та проведення санітарно-гігієнічних, профілактичних та протиепідемічних заходів, у тому числі щодо
    інфекційних хвороб
    ФК12 – Здатність до визначення тактики ведення осіб, що підлягають диспансерному нагляду
    ФК13 – Здатність до проведення експертизи працездатності
    ФК14 – Здатність до ведення медичної документації
    ФК15 – Здатність до проведення епідеміологічних та медико-статистичних досліджень здоров΄я населення; обробки державної, соціальної, економічної та медичної інформації
    ФК16 – Здатність до оцінювання впливу навколишнього середовища, соціально-економічних та біологічних детермінант на стан здоров΄я індивідуума, сім΄ї, популяції
    ФК17 – Здатність до проведення аналізу діяльності лікаря, підрозділу, закладу охорони здоров΄я, проведення заходів щодо забезпечення якості та
    безпеки медичної допомоги і підвищення ефективності використання медичних ресурсів
    ФК18 – Здатність до проведення заходів щодо організації та інтеграції надання медичної допомоги населенню, та проведення маркетингу медичних послуг
  • Програмні результати навчання

    Знання і розуміння:
    ПРН 1 – здобуття особою загальних та спеціальних фундаментальних і професійно-орієнтованих знань, умінь, навичок, компетентностей, необхідних для виконання типових професійних завдань, пов΄язаних з її діяльністю в медичній галузі на відповідній посаді
    ПРН 2 – знання психофізіологічних особливостей людини, здоров΄я людини, підтримки здоров΄я, профілактики захворювань, лікування людини, здоров΄я населення

    Застосування знань та розумінь:
    ПРН 3 – здатність застосовувати набуті знання, навички та розуміння для вирішення типових задач діяльності лікаря, сфера застосування яких
    передбачена переліками синдромів та симптомів, захворювань, невідкладних станів, лабораторних та інструментальних досліджень, медичних маніпуляцій
    ПРН 4 – збір інформації про пацієнта
    ПРН 5 – оцінювання результатів опитування, фізичного обстеження, даних лабораторних та інструментральних досліджень
    ПРН 6 – встановлення попереднього клінічного діагнозу захворювання
    ПРН 7 – визначення характеру, принципів лікування захворювань
    ПРН 8 – визначення необхідної дієти при лікуванні захворювань
    ПРН 9 – визначення тактики ведення контингенту осіб, що підлягають диспансерному нагляду
    ПРН 10 – діагностування невідкладних станів, визначення тактики надання екстренної медичної допомоги
    ПРН 11 – проведення санітарно-гігієнічних та профілактичних заходів
    ПРН 12 – планування профілактичних та протиепідемічних заходів щодо інфекційних хвороб
    ПРН 13 – проведення лікувально-евакуаційних заходів
    ПРН 14 – визначення тактики ведення фізіологічних пологів та післяпологового періоду
    ПРН 15 – виконання медичних маніпуляцій
    ПРН 16 – оцінюваня впливу навколишнього середовища на стан здоров΄я населення
    ПРН 17 – ведення медичної документації, обробка державної, соціальної та медичної інформації

    Формування суджень:
    ПРН 18 – здатність здійснювати оцінку стану здоров΄я людини та забезпечувати його підтримку з урахуванням впливу навколишнього середовища та інших факторів здоров΄я
    ПРН 19 – здатність здійснювати оцінку санітарно-гігієнічного стану навколишнього середовища з метою визначення санітарно-гігієнічних та профілактичних заходів
    ПРН 20 – здатність застосовувати набуті зання щодо існуючої системи охорони здоров΄я для оптимізації власної професійної діяльності та участі у вирішенні практичних завдань галузі
    ПРН 21 – сформованість фахівця з належними особистими якостями, який дотримується етичного кодексу лікаря

  • Освітні компоненти (силабуси)

    Навчальний план 2021

    Перелік нормативних компонент навчального плану ОП «Педіатрія» спеціальності «Педіатрія» освітнього ступеня «магістр»:

    1-й курс

    2-й курс

    3-й курс

    4-й курс

    5-й курс

    6-й курс

    Перелік вибіркових компонент навчального плану ОП «Педіатрія» спеціальності «Педіатрія» освітнього ступеня «магістр»:

    1-й курс

    2-й курс

    3-й курс

    4-й курс

    5-й курс

    6-й курс

  • Ресурсне забезпечення реалізації програми
    Кадрове забезпечення До реалізації програми залучаються науково-педагогічні працівники з науковими ступенями доктора медичних наук, кандидата медичних наук, вченими званнями з фахових дисциплін з підтвердженим рівнем наукової іпрофесійної активності.
    Матеріально-технічне забезпечення Забезпеченість навчальними приміщеннями, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає потребі. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, кількість місць у гуртожитках відповідає вимогам. Наявність навчально-наукового медичного комплексу «Університетська клініка», НДІ гігієни праці та професійних захворювань, Університетського стоматологічного центру, Центру доклінічних та клінічних досліджень, Центру гендерної освіти, 4 проблемних лабораторій, анатомічного музею, віварію, центру тестування, аудиторій для симуляційного навчання (фантоми), Центральної науково-дослідної лабораторії університету, навчально-наукового інституту з підготовки іноземних громадян, навчально-наукового інституту якості освіти, 6 навчальних науково-виробничих об΄єднань. В ХНМУ наявні 32 локальні комп’ютерні мережі і 55 точок бездротового доступу до мережі Інтернет. Користування Інтернет-мережею безлімітне.
    Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Наявність офіційного сайту ХНМУ http://www.knmu.kharkov.ua; наукової бібліотеки з повним набором навчальної літератури з усіх дисциплін, що вивчаються (державною, російською, англійською мовами); працює web-сайт Наукової бібліотеки Працює web-сайт Наукової бібліотеки ХНМУ
    http://libr.knmu.edu.ua, який надає зручний віддалений доступ до різноманітних інформаційних ресурсів, серед яких: електронний каталог – 300 тисяч бібліографічних описів, в т. ч. посилань на повні тексти – понад 9 тисяч (підручники, навчально-методична література, матеріали конгресів та конференцій, періодичні видання тощо), створено і постійно поповнюються проблемно-орієнтовані бази даних (6 789 повних текстів):
    за основними напрямками наукових досліджень університету – «Здоров’я здорових», «Мініінвазивні втручання», «Серцево-судинні захворювання»,
    «Вірусно-бактеріальні інфекції», а також з актуальної тематики – «Доказова медицина», «Військова медицина» та ін.; Репозитарій ХНМУ – з вільним доступом до навчально-методичних і наукових матеріалів, налічує 27,5 тисяч повнотекстових документів, в т. ч. понад 3 тисячі – навчально-методичних і лекційних матеріалів. Включення в Репозитарій не тільки чисто наукових, але і навчально-методичних, лекційних матеріалів, забезпечує студентів можливістю самопідготовки у режимі 24/7; доступ до вітчизняних та міжнародних ресурсів освітнього та наукового контенту, включаючи журнали і книги видавництв Springer (колекція Springer Nature), Elsevier (колекція ScienceDirect), створює власний онлайн-ресурс – фахово-орієнтований електронний контент книжкових видань репозитаріїв вишів та наукових установ України за профілем університету; посилання на різноманітні бази даних, в першу чергу біомедичного профілю, серед яких Medline, Cochrane Library, Academic Search Premier, Health Sourse, PubMed, DOAJ, Open J-Gate, BioOne та ін. За програмою проекту «Електронна інформація для бібліотек» (eIFL Direct) надаються безкоштовні тріал-доступи; web-покажчик медичних журналів з інтерактивними посиланнями на електронні архіви. Доступ надається як віддалено, так і в стінах бібліотеки й університету. Всі читальні зали та зали для самостійної роботи забезпечують вільний доступ до мережі Інтернет, працюють в зоні Wi-Fi.
    На допомогу навчанню й підготовці до іспитів університет передплачує доступ до онлайн-платформи тестів USMLE-Rx американської компанії MedIQ Learning, в бібліотеці організовані автоматизовані місця з доступом до неї.

     

  • Академічна мобільність
    Національна кредитна мобільність Укладені угоди про академічну мобільність, які передбачають включене навчання студентів в рамках кредитно-трансферної системи з можливістю перезарахування кредитів (обсяг одного кредиту 30 годин).
    Міжнародна кредитна мобільність Укладені угоди про міжнародну академічну мобільність, які передбачають включене навчання студентів, взаємозамінність залікових кредитів.
    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти У межах ліцензованого обсягу спеціальності не передбачено.