ПР01. Демонструвати знання біопсихосоціальної моделі обмежень життєдіяльності та уміння аналізувати медичні, соціальні та особистісні проблеми пацієнта/клієнта:
– розуміти постійний зв’язок і взаємовплив фізичної, когнітивної, емоційної, соціальної та культурної сфер людського життя;
– вміти трактувати інформацію про наявні у пацієнта/клієнта порушення за Міжнародною класифікацією функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я (МКФ) та Міжнародною класифікацією функціонування, обмеження життєдіяльності та здоров’я дітей та підлітків (МКФ ДП);
– здатність розуміти етіологію, патогенез та саногенез при складній прогресуючій та мультисистемній патології у контексті практичної діяльності у фізичній терапії;
– вміти аналізувати та враховувати вплив соціальних та особистісних чинників на рухову активність пацієнта/клієнта;
ПР02. Демонструвати вміння аналізувати, вибирати і трактувати отриману від колег інформацію:
вміти аналізувати інформацію від лікаря та з історії хвороби;
– вміти аналізувати інформацію від інших фізичних терапевтів та фахівців, залучених до реабілітації.
ПР03. Демонструвати здатність проводити фізичну терапію пацієнтів/ клієнтів різного віку зі складними патологічними процесами та порушеннями:
проводити фізичну терапію немовлят, дітей, підлітків, пацієнтів/клієнтів зрілого та літнього віку.
проводити фізичну терапію пацієнтів/клієнтів з різними нозологіями;
– застосовувати заходи фізичної терапії при складних прогресуючих та мультисистемних порушеннях;
проводити фізичну терапію пацієнтів/клієнтів різних професійних груп з різними умовами праці.
ПР04. Демонструвати здатність знаходити, вибирати, оцінювати, обговорювати та застосовувати результати наукових досліджень у клінічній, науковій, освітній та адміністративній діяльності:
– формулювати пошуковий запит, працювати з первинними та вторинними базами даних;
коректувати свою практичну діяльність згідно практики заснованій на доказах;
– порівнювати нові данні із загальноприйнятими підходами до фізичної терапії;
– застосовувати нові науково-доказові дані, діючи у межах затверджених клінічних настанов/протоколів;
формувати зміст освітнього процесу в залежності від нових науково-доказових даних.
ПР05. Демонструвати уміння визначати функціональний стан осіб різного віку, нозологічних та професійних груп із складною прогресуючою та мультисистемною патологією.
ПР06. Проводити опитування пацієнта/клієнта для визначення порушень функції, активності та участі:
– збирати дані про скарги пацієнта, анамнез хвороби, анамнез життя (включно з професійним анамнезом);
збирати інформацію про загальний стан пацієнта (стан свідомості, конституція) та зовнішній вигляд;
– визначати особливості рухової активності пацієнта до травми чи захворювання;
визначати особливості виникнення та динаміки симптомів;
– виявляти зв’язок між особливостями рухової активності пацієнта/клієнта та скаргами і симптомами;
ПР07. Демонструвати уміння визначати рівень психомоторного та фізичного розвитку людини.
ПР08. Демонструвати уміння виконувати обстеження пацієнтів/клієнтів різних нозологічних груп та при складній прогресуючій і мультисистемній патології, використовуючи відповідний інструментарій:
– враховувати протипокази та застереження до проведення обстеження залежно від стану пацієнта та характеру проведеного лікування;
– безпечно та ефективно використовувати методи, обладнання й інструменти для визначення та вимірювання змін на рівні структури та тіла діяльності та участі;
– пояснювати пацієнту/клієнту суть обстеження та попереджати про можливі реакції;
– визначати ступінь контролю за рухом;
– проводити аналіз нормальної та патологічної ходи;
застосовувати тести та модифіковані шкали для оцінки сили м’язів, спастичності, когнітивних функцій, рухової функції, рухової активності, побутових можливостей та функціональної незалежності;
– збирати та проводити аналіз результатів;
виявляти основні симптоми, синдроми та порушення серцево-судинної та дихальної, нервової систем і опоро-рухового апарату.
ПР09. Демонструвати уміння спілкування з пацієнтом/клієнтом, проводити опитування пацієнта/клієнта для визначення його потреб та очікувань щодо його рухової активності та очікуваних результатів фізичної терапії:
– пояснити ефективність вправ та змін оточення для відновлення і підтримки здоров’я;
– пояснити необхідність профілактичних заходів фізичної терапії.
ПР10. Демонструвати уміння прогнозувати результати фізичної терапії пацієнтів/клієнтів різних нозологічних груп та при складній прогресуючій та мультисистемній патології:
– визначати доцільність проведення фізичної терапії;
вміти визначати цільовий/очікуваний рівень результатів втручання таких як відновлення, підтримка, формування компенсацій, сповільнення втрати, профілактика вторинних ускладнень;
– визначати пріоритетність застосування заходів
фізичної терапії при складній прогресуючій та мультисистемній патології.
ПР11. Демонструвати уміння встановлювати цілі втручання:
– визначати наявні ресурси;
– формулювати цілі для реалізації потреб пацієнта/клієнта;
– узгоджувати цілі фізичної терапії з цілями лікувальним процесом;
визначати пріорітетні цілі втручання.
ПР12. Демонструвати уміння розробляти технологію втручання:
– обирати та узгоджувати відповідні методи, засоби та форми фізичної терапії для досягнення встановлених цілей;
– обирати методи, засоби та форми фізичної терапії, які б забезпечили шанобливе ставлення до пацієнта/клієнта, його безпеку/захист, комфорт та приватність.
– надати пацієнтам/клієнтам програму для самостійного виконання.
ПР13. Демонструвати уміння реалізовувати індивідуальні програми фізичної терапії відповідно до наявних ресурсів і оточення.
– уміння використовувати наявні та мобілізовувати нові ресурси;
– дотримуватись клінічного обґрунтування при досягненні цілі;
– уміння адаптовувати практичну діяльність до змінних умов;
– демонструвати здатність до пацієнтоцентричної практичної діяльності за узгодженням із пацієнтом/клієнтом, його родиною/опікунами, членами мультидисциплінарної команди згідно нормативно-правових вимог та норм професійної етики;
– розуміти процеси, які відбуваються в організмі пацієнта/клієнта під час руху, використовувати ці знання з метою розвитку або відновлення рухових функцій (фізичних якостей, умінь та навичок);
– демонструвати уміння здійснювати заходи фізичної терапії для корекції порушень структури/функцій організму, активності та участі;
– пояснювати та демонструвати виконання терапевтичних вправ/дій, налагоджувати зворотній зв’язок з пацієнтом/клієнтом, за потреби коректувати та перефразовувати інструкції;
– навчати пацієнта/клієнта самоконтролю;
– навчати пацієнта/клієнта застосувати принципи безпечної самостійної діяльності чи самодогляду, у період між терапевтичними заходами;
ПР14. Демонструвати уміння здійснювати етапний, поточний та оперативний контроль стану пацієнта/клієнта, аналізувати результати виконання програм фізичної терапії:
– виявляти, підбирати, безпечно та ефективно використовувати обладнання для контролю основних життєвих показників пацієнта, методи й інструменти визначення та вимірювання структурних змін та порушених функцій організму, активності та участі;
– дотримуватися стандартів під час вимірювання результатів;
– враховувати дані самоконтролю пацієнта/клієнта;
визначати терапевтичний вплив реабілітаційних заходів;
визначати оптимальний рівень терапевтичного навантаження;
– інформувати пацієнта/клієнта про результати втручання;
– визначати ставлення пацієнта/клієнта до результатів втручання;
ПР15. Демонструвати уміння коректувати хід виконання програми фізичної терапії на основі аналізу запланованих та досягнутих результатів.
– регулювати частоту занять, тривалість та інтенсивність реабілітаційних заходів;
– змінювати за потреби засоби, методи та форми фізичної терапії;
– коригувати рухову активність пацієнта/клієнта відповідно до його згоди;
– спільно з пацієнтом/клієнтом координувати реалізацію
реабілітаційного плану;
– виконати оцінювання ефективності самостійної діяльності пацієнта/ клієнта;
– спільно з пацієнтом/клієнтом приймати рішення про тимчасове припинення або завершення втручання.
ПР16. Постійно дотримуватись безпеки для практикуючого фахівця та пацієнта/клієнта:
– сприймати особливості середовища та право на приватне життя і конфіденційність;
– виявляти фактичний і потенційний ризик, небезпеку та відповідним чином реагувати на неї;
– узагальнювати усі результати обстеження і складати відповідний план професійних дій, враховуючи усі заходи безпеки та протипокази щодо кожної дії;
– виявляти готовність, у разі невизначеності, звертатися по допомогу чи скеровувати пацієнта/клієнта до іншого фахівця сфери охорони здоров’я.
ПР17. Демонструвати уміння проводити самостійну практичну діяльність:
– ідентифікувати межі власної професійної діяльності;
демонструвати відповідальність за власні професійні рішення та дії;
– ідентифікувати ролі та обов’язки інших фахівців сфери охорони здоров’я;
– приймати найкращі можливі рішення, виходячи з принципу науково доказової діяльності;
– демонструвати готовність у разі невизначеності звертатися по допомогу до іншого фахівця;
– демонструвати готовність бути відповідальним за наслідки професійної діяльності перед суспільством та іншим фахівцями.
ПР18. Демонструвати уміння вербального і невербального спілкування з особами та групами співрозмовників, різними за віком, рівнем освіти, соціальною і професійною приналежністю, психологічними та когнітивними якостями тощо, у мультидисциплінарній команді:
– враховувати чинники, які можуть впливати на ефективність спілкування;
– визначати і інтерпретувати невербальні методи спілкування;
– демонструвати навички уважного слухача та вміння правильно поставити запитання;
– демонструвати професійне та зрозуміле спілкування з пацієнтом/ клієнтом, опікунами, членами сім’ї, близькими та усіма учасниками реабілітаційного процесу;
– перевіряти чи пацієнт/клієнт розуміє надану інформацію;
– вибрати відповідні методи спілкування враховуючи особливості стану конкретного пацієнта/клієнта;
– дотримуватися спілкування з пацієнтом/клієнтом, між пацієнтом/клієнтом та іншими особами, враховувати культурні та мовні особливості;
– демонструвати навички усного та письмового спілкування іноземною мовою (мовами) у професійному середовищі, володіти фаховою термінологією та професійним дискурсом;
– дотримуватися етики ділового спілкування; складати різні види документів, у тому числі іноземною мовою (мовами);
– визначити, якою мовою пацієнт/клієнт володіє найкраще;
– використовувати термінологію і пояснення прийнятні для культури, віку і статі пацієнта/клієнта та його опікунів/родичів;
– опрацьовувати і записувати отриману інформацію належним чином.
ПР19. Демонструвати уміння проводити інструктаж та навчання клієнтів, членів їх родин, колег і невеликих груп.
ПР20. Здатність брати участь у навчальних програмах як клінічний керівник/методист навчальних практик.
ПР 21. Демонструвати уміння здійснювати викладацьку діяльність:
– демонструвати, пропагувати і сприяти здоровому способу життя;
– застосовувати навчальні принципи у практичній
діяльності;
– визначати і розуміти навчальні принципи;
– обговорювати такі навчальні принципи, як визначення стилю навчання, індивідуальні та групові заняття, рефлективні заняття, зорієнтовані на мету, зорієнтовані на студента, надавання і отримування відгуків;
– розробляти навчальний план, який включатиме посилання на сучасні наукові дослідження;
– розробити засоби оцінки;
– вибирати навчальні ресурси, планувати і проводити – навчання відповідно до потреб пацієнта/клієнта та особливостей середовища;
– виявляти індивідуального користувача або групу користувачів;
– оцінити потреби пацієнта/клієнта для того, щоб вибрати належні ресурси і оточення;
– вибирати належний метод надання послуг, залежно від потреб пацієнта/клієнта чи розміру групи;
– виявляти існуючі ресурси або створювати науково доказові ресурси;
– організувати приміщення, необхідне обладнання та забезпечити інформацією;
– визначити навчальні завдання, змістове наповнення курсу та вибрати рівень розуміння;
– написати навчальну мету та завдання і спланувати формат та послідовність навчальних занять для кращого засвоєння матеріалу;
– проводити заплановані навчальні заняття;
– пояснювати інформацію у найбільш ефективний спосіб;
– оцінити результати навчання та, при потребі, здійснити її корекцію;
– підготувати форми оцінювання;
– заохочувати слухачів висловлювати свої відгуки;
– аналізувати відгуки;
– адаптувати навчальний план;
– повторно оцінювати новий навчальний план;
– використовувати відповідну форму навчання;
– пристосовувати навчальне середовище до культурних, вікових, гендерних та індивідуальних чи сімейних особливостей пацієнтів/клієнтів;
– користуватися термінологією та мовою, що відповідає культурним, віковим, гендерним та індивідуальним чи сімейним особливостям пацієнтів/клієнтів;
– сприяти використанню перекладу та письмової інформації, представленої відповідною мовою.
ПР22. Демонструвати професійний розвиток та планувати його:
– демонструвати вміння оцінювати себе критично;
– демонструвати вміння представити і оцінити власний – досвід, а також визначити навчальні завдання;
– демонструвати поглиблення базових знань з допомогою самоосвіти;
– розробляти та удосконалювати план безперервного професійного розвитку;
– вдосконалювати знання і досвід в процесі вивчення досвіду колег та свого власного, брати участь у вивченні досвіду колег;
– вносити необхідні зміни в свою діяльність відповідно до результатів оцінювання.
ПР23. Демонструвати уміння здійснювати науково дослідну діяльність:
– знайти, аналізувати та використовувати необхідну фахову інформацію;
– застосовувати пошуковий процес;
– розробляти і модифікувати пошукові стратегії;
– вибирати доступні ресурси, такі, як електронні бази даних;
– пояснювати різні методи статистичного аналізу стосовно різних форм дослідження;
– пояснювати можливі етичні наслідки та вимоги під час досліджень у сфері охорони здоров’я. розуміти процес критичного аналізу;
– демонструвати використання критичного підходу під час процесу інтерпретації;
– знайти відповідні критерії для оцінки якості різного типу літератури;
– демонструвати знання основи біо-медичних
статистичних даних;
– критично аналізувати належний підбір наукових праць;
демонструвати розуміння методів дослідження та уміння доповідати у науковому форматі;
– описувати відповідні методи дослідження, які можуть використовуватися для вивчення різноманітних дослідницьких питань;
– розуміти базові цінності різних дослідницьких парадигм для досліджень у фізичній терапії;
– демонструвати базове розуміння процесів дослідження;
– описувати основні елементи форм досліджень;
– описувати різні методи збору даних;
– розуміти етичні норми дослідницького процесу, включаючи поняття згоди і неприпустимості плагіату;
– використовувати належний формат, виходячи з методу наукового дослідження;
– використовувати стандартизований формат ведення записів;
– застосовувати цитування при використанні відомого наукового методу;
– демонструвати здібності синтезувати інформацію, отриману з кількох джерел;
– демонструвати уміння представляти дані наукових досліджень, використовуючи різноманітні методи презентації різним категоріям слухачів;
– інтегрувати сучасні наукові дані у практичну діяльність;
– критично аналізувати існуючу практику фізичної терапії, посилаючись на сучасну наукову літературу;
– обґрунтовувати практичну діяльність фізичної терапії, – посилаючись на сучасні наукові дослідження;
– обговорити принципи науково обґрунтованого навчання, критичного аналізу і синтезу літератури та думки експертів і використання усіх найкращих сучасних надбань у роботі з пацієнтом/клієнтом;
– пояснити процеси клінічного обґрунтування для підтвердження обраного підходу фізичної терапії;
– обґрунтовувати обраний підхід фізичної терапії;
– посилаючись на сучасні наукові дослідження;
– брати участь у презентаціях та аналізах наукових досліджень;
– аргументувати доцільність науково обґрунтованого навчання.
ПР24. Дотримуватись основних юридичних та етичних вимог, провадити діяльність зі згоди пацієнта/клієнта:
– слідувати законодавчим актам, що стосуються фахівців сфери охорони здоров’я України;
– дотримуватись меж загальної сфери професійної діяльності;
– дотримуватися Етичного Кодексу фізичного терапевта;
діяти згідно власних професійних рішень;
– вести записи результатів фізичної терапії;
використовувати лише ті абревіатури і термінологію, яка є прийнятною для даної установи;
– проявляти повагу до пацієнта/ клієнта;
– проявляти емпатію;
– дотримуватись ефективного спілкування;
– дотримуватися медичного права;
– розуміти необхідність отримання згоди як з боку пацієнта/клієнта, так і з боку надавача послуг;
– розуміти принципи отримання згоди, у випадках, коли пацієнт/клієнт є недостатньо компетентним, або не спроможний дати згоду;
– повідомляти пацієнту/клієнту інформацію про кожну процедуру, що виконується;
– отримувати і записувати згоду пацієнта/клієнта на проведення кожної процедури;
– сприймати та поважати потребу пацієнта/клієнта у спілкуванні;
– сприймати та поважати культурні відмінності;
– обговорювати вплив культури на можливості проведення фізичної терапії.