2.1. Курс підвищення психолого-педагогічної кваліфікації «Школа молодого викладача»
Курс підвищення психолого-педагогічної кваліфікації «Школа молодого викладача» постійно діє з 2009 р. Навчання на курсі є обов’язковим для тих викладачів ХНМУ, стаж роботи яких не перевищує 5 років.
Мета курсу:
- підвищення якості освіти та вдосконалення педагогічної діяльності в ХНМУ;
- створення системи професійного становлення молодих викладачів;
- забезпечення продуктивної взаємодії досвідчених педагогів із молодими спеціалістами в сумісній викладацькій діяльності.
Завдання курсу:
- адаптація молодих викладачів до педагогічної діяльності в ХНМУ;
- формування та розвиток теоретико-прикладних знань з проблем педагогіки, психології та методики викладання з урахуванням інноваційних підходів у вищій школі;
- формування умінь щодо планування та здійснення навчально-виховної і науково-дослідної діяльності;
- створення умов щодо становлення професійної майстерності, залучення молодих викладачів до наукової діяльності;
- реалізація принципів безперервності, систематичності та наступності професійної підготовки;
- допомога молодим викладачам у пошуку індивідуального стилю викладання та впровадженні сучасних педагогічних технологій у викладацьку роботу.
Організація курсів
Навчальні групи складаються з викладачів кафедр ХНМУ. Стаж викладацької роботи слухачів курсу – до 5 років.
Формування груп відбувається на підставі вибору кандидатур на навчання, що здійснюють завідувачі кафедр, та за індивідуальними замовленнями педагогічних працівників ХНМУ. Курси є відкритими, тому кожен викладач ХНМУ має можливість відвідувати семінари, що викликають зацікавленість.
Форми навчання
Навчальний процес здійснюється очно без відриву від роботи викладача.
Учбові заняття відбуваються за такими формами:
- лекція;
- семінар;
- тренінг;
- круглий стіл;
- майстер-клас;
- індивідуальна консультація з питань психології та педагогіки.
Об’єктивний та якісний аналіз роботи курсу здійснюється соціологічною групою ХНМУ за допомогою інтерв’ю, анкет опитування та проведення фокус-груп. Результати дослідження використовуються як підґрунтя при вдосконаленні роботи курсів, оновленні тематики семінарів.
Організація навчального процесу
Заняття в «Школі молодого викладача» плануються ННІЯО ХНМУ та реалізуються професорсько-викладацьким складом та співробітниками ХНМУ, із залученням запрошених фахівців та педагогів з багаторічним стажем викладацької роботи, що творчо працюють. Куратором курсу є практичний психолог ННІЯО ХНМУ. У роботі курсу використовується матеріально-технічна база ХНМУ.
Після відпрацювання навчальних програм слухачі курсів отримують сертифікат учасника курсу підвищення психолого-педагогічної кваліфікації «Школа молодого викладача» встановленого зразка.
2.2. «Школа досвідченого лектора»
У рамках внутрішньоуніверситетської системи підвищення кваліфікації викладачів при Навчально-науковому інституті якості освіти ХНМУ щорічно проводиться «Школа досвідченого лектора».
На курс запрошуються досвідчені лектори зі стажем викладання не менше п’яти років.
Мета курсу – вдосконалення та підтримання викладацької майстерності, передача власного досвіду та корисних навичок, впровадження новітніх технологій у навчальний процес, а також обговорення дискусійних тем.
В якості лекторів запрошуються авторитетні колеги, викладачі, які мають іноземні стажування та які активно впроваджують у свою діяльність інтерактивні методи.