"Управління у сфері охорони здоров’я" (магістр), 2025

Код та назва спеціальності D4 Публічне управління та адміністрування
Освітній ступінь Магістр
Стуктурний підрозділ IV медичний факультет
Випускова кафедра Кафедра громадського здоров’я та управління охороною здоров’я
Гарант освітньої програми Мельниченко Олександр Анатолійович
Впроваджено в дію: з 01.09.2025 року
Обговорення освітньої програми

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку або заповнити онлайн-форму

Внутрішній моніторинг ОПП
Мельниченко Олександр Анатолійович
д.н.держ.упр., професор кафедри громадського здоров’я та управління охороною здоров’я
oa.melnychenko@knmu.edu.ua
  • Загальна інформація
    Назва освітньої програми Управління у сфері охорони здоров’я
    Тип освітньої програми Освітньо-професійна
    Рівень вищої освіти Другий (магістерський) рівень
    Кваліфікаційний рівень/цикл НРК – 7 рівень, ЄРК – 7 рівень, РК ЄПВО – другий цикл
    Галузь знань D Бізнес, адміністрування та право
    Спеціальність D4 Публічне управління та адміністрування
    Спеціалізація  –
    Освітня кваліфікація Магістр публічного управління та адміністрування
    Професійна кваліфікація  –
    Кваліфікація в дипломі Ступінь вищої освіти – магістр
    Спеціальність – D4 Публічне управління та адміністрування Освітня програма – Управління у сфері охорони здоров’я
    Тип диплома Диплом магістра, одиничний
    Кількість кредитів ЄКТС, необхідних для виконання освітньої програми 90 кредитів ЄКТС
    Форма здобуття освіти Очна (денна), заочна
    Розрахункові строки виконання освітньої програми 1 рік 5 місяців
    Наявність акредитації Акредитована Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти (Україна).
    Сертифікат № 10886, дійсний до 01.07.2029 р.
    Термін дії освітньої програми з 2025 р. до наступного перегляду
    Вимоги до освіти осіб, які можуть розпочати навчання за програмою Вступ на основі освітнього ступеня магістра (освітньо- кваліфікаційного рівня спеціаліста)
    Мова(и) викладання Українська
    Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми https://knmu.edu.ua/program-catalog/upravlinnya-u-sferi-ohorony-zdorov-ya-magistr-2025/
  • Мета освітньо-професійної програми

    Підготувати нове покоління конкурентоспроможних професіоналів, здатних визначати та реалізовувати державну й регіональну політику, а також забезпечувати ефективну комунікацію з суспільством, передусім задля забезпечення рівного доступу населення до якісних медичних послуг в умовах турбулентності.

  • Характеристика освітньо-професійної програми
    Предметна область
    (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності))
    D Бізнес, адміністрування та право
    D4 Публічне управління та адміністрування
    Об’єкти вивчення: принципи і закономірності функціонування системи    публічного    управління та адміністрування як сукупності інститутів державного управління, місцевого самоврядування, громадянського суспільства відповідно до покладених на них функцій і повноважень; відносини, явища, процеси, моделі та механізми, що характеризують прояви публічного управління та адміністрування на вищому, центральному, регіональному та місцевому рівнях.
    Цілі навчання: підготовка фахівців з публічного управління та адміністрування, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування.
    Теоретичний зміст предметної області: наукові концепції (теорії) публічного управління та адміністрування, зокрема на вищому, центральному, регіональному та місцевому рівнях управління.
    Методи, методики та технології: наукового пізнання, управління та прийняття рішень, аналітичної обробки інформації, інституціонального, інструментального, функціонального, організаційно-технологічного та правового забезпечення, електронного урядування, системного аналізу, моделювання, прогнозування та проєктування.
    Інструменти та обладнання: інформаційно-аналітичні інструменти, системи підтримки прийняття та реалізації управлінських рішень, спеціалізоване програмне забезпечення.
    Особливості програми Унікальність ОПП полягає в забезпеченні опанування механізмів публічного управління розвитком сфери охорони здоров’я завдяки збалансованому поєднанню галузевих і регіональних аспектів публічного управління, а також викладанню авторських освітніх компонентів.
  • Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
    Придатність до працевлаштування
    • на посадах в центральних і місцевих органах державної влади;
    • на посадах в органах місцевого самоврядування;
    • на посадах в структурах недержавних суб’єктів громадянського суспільства та громадських організацій;
    • на керівних посадах і посадах фахівців на підприємствах, установах і організаціях державної і комунальної форм власності;
    • на управлінських і адміністративних посадах в міжнародних організаціях та їх представництвах в Україні.
    Академічні права випускників Здобуття освіти за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих.
  • Викладання та оцінювання
    Викладання та навчання Підходи: студентоцентроване, проблемно-орієнтоване, самонавчання, навчання через практику, навчання через дослідження.
    Форми: навчальні заняття (лекції, практичні, семінарські, лабораторні, індивідуальні заняття, консультації), самостійна робота, практична підготовка, контрольні заходи.
    Методи: інструктаж, бесіда, дискусія, практика, ділові і рольові ігри, метод проєктів, розв’язування ситуаційних вправ, кейс- метод, сократичний діалог, психологічні та інші тренінги тощо.
    Оцінювання Форми контрольних заходів: усне опитування, тестування, демонстрація практичних навичок, презентації, звіти про практику, усні/письмові заліки, диференційовані заліки та екзамени, атестація.
    Оцінювання навчальних досягнень здобувачів проводиться за чотирибальною   («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно»), 200-бальною та недиференційованою («зараховано», «не зараховано») шкалами.
  • Програмні компетентності
    Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні задачі й проблеми у системі публічного управління та адміністрування (зокрема розвитком сфери охорони здоров’я) та/або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
    Загальні компетентності (ЗК) ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
    ЗК02. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо.
    ЗК03. Здатність розробляти та управляти проєктами.
    ЗК04. Здатність удосконалювати й розвивати професійний, інтелектуальний і культурний рівні.
    ЗК05. Здатність       приймати      обґрунтовані      рішення       та використовувати сучасні комунікаційні технології.
    ЗК06. Здатність до професійного спілкування іноземною мовою.
    ЗК07. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
    ЗК 08. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу  неприпустимості  корупції  та  будь-яких  проявів недоброчесності.
    Спеціальні (фахові, предметні) компетентності СК01. Здатність налагоджувати соціальну взаємодію, співробітництво, попереджати та розв’язувати конфлікти.
    СК02. Здатність організовувати діяльність органів публічного управління й інших організацій публічної сфери.
    СК03. Здатність організовувати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів і технологій, зокрема розробляти заходи щодо впровадження електронного урядування в різних сферах публічного управління та адміністрування.
    СК04. Здатність визначати показники сталого розвитку на вищому, центральному, регіональному, місцевому і організаційному рівнях.
    СК05. Здатність представляти органи публічного управління у відносинах з іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, громадськими об’єднаннями, підприємствами, установами й організаціями незалежно від форм власності, громадянами та налагоджувати ефективні комунікації з ними.
    СК06. Здатність здійснювати професійну діяльність з урахуванням потреб забезпечення національної безпеки України.
    СК07. Здатність самостійно готувати проєкти нормативно- правових  актів,  аналітичні  довідки,  пропозиції,  доповіді, надавати експертну оцінку нормативно-правовим актам на різних рівнях публічного управління та адміністрування.
    СК08. Здатність розробляти стратегічні документи розвитку соціально-економічних систем на вищому, центральному, регіональному, місцевому і організаційному рівнях.
    СК09. Здатність здійснювати наукову й дослідницьку діяльність у сфері публічного управління та адміністрування.
    СК10. Здатність приймати обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції.
  • Програмні результати навчання (ПРН)

    РН01. Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ і технологій прийняття управлінських рішень.
    РН02. Розв’язувати складні задачі публічного управління та адміністрування, враховуючи вимоги законодавства, виявляти правові колізії та проблеми, розробляти проєкти нормативно-правових актів для їх усунення.
    РН03. Знати основні засади національної безпеки та уміти попереджати й нейтралізувати виклики і загрози національним інтересам України в межах своєї професійної компетенції.
    РН04. Використовувати сучасні статистичні методи, моделі, цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення для розв’язання складних задач публічного управління та адміністрування.
    РН05. Визначати пріоритетні напрями впровадження електронного урядування та розвитку електронної демократії.
    РН06. Здійснювати ефективне управління інноваціями, ресурсами, ризиками, проєктами, змінами, якістю, застосовувати сучасні моделі, підходи та технології, міжнародний досвід при проєктуванні та реорганізації управлінських і загально-організаційних структур.
    РН07. Уміти розробляти національні/регіональні програмні документи щодо розвитку публічного управління, використовуючи системний аналіз і комплексний підхід, а також методи командної роботи.
    РН08. Уміти здійснювати ефективну комунікацію, аргументувати свою позицію, використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології у сфері публічного управління та адміністрування на засадах соціальної відповідальності, правових та етичних норм.
    РН09. Спілкуватися іноземною мовою на професійну тематику, обговорювати проблеми публічного управління та результати досліджень.
    РН10. Представляти органи публічного управління й інші організації публічної сфери та презентувати для фахівців і широкого загалу результати їх діяльності.
    РН11. Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень.
    РН12. Планувати й здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір і використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків.

  • Освітні компоненти

    Перелік нормативних освітніх компонентів навчального плану ОПП «Управління у сфері охорони здоров’я»
    1-й курс
    2-й курс

    Перелік вибіркових освітніх компонентів навчального плану ОПП «Управління у сфері охорони здоров’я»
    1-й курс
    2-й курс

  • Ресурсне забезпечення реалізації програми
    Кадрове забезпечення Відповідає кадровим вимогам щодо провадження освітньої діяльності за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти та освітньою програмою, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, встановленим Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами).
    Гарант освітньої програми: доктор наук з державного управління, професор.
    Матеріально-технічне забезпечення Забезпеченість навчальними приміщеннями відповідних кафедр, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійнимобладнанням відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами). Є 7 споруд цивільного захисту, сертифікованих ДСНС. Наявні бази практики  для  практичного  навчання.  Функціонують  філія «Університетська лікарня» (з НДІ гігієни праці та професійних захворювань та Університетським стоматологічним центром), Науково-дослідний інститут експериментальної та клінічної медицини ХНМУ, Український інститут мітохондріальної та епігеномної медицини, Центр доклінічних та клінічних досліджень, Центральна науково-дослідна лабораторія університету, 10 проблемних лабораторій, Симуляційний центр та Центр тривимірних технологій Навчально-наукового інституту якості освіти, Центр гендерної освіти, Центр медичного краєзнавства імені професора В.Д. Отамановського, Центр паліативної медицини, анатомічний музей, віварій, 6 навчальних науково-виробничих об’єднань.
    ХНМУ має 32 локальні комп’ютерні мережі і 55 точок бездротового доступу до мережі Інтернет. Мережеве та комунікативне обладнання повністю побудовано на оптико волоконних технологіях із швидкістю передачі даних до 1 Гб/с; 22 комп’ютерних класи. Користування Інтернет-мережею вільне та безоплатне.
    Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, студенти забезпечуються гуртожитками.
    Будівлі та навчальні приміщення університету обладнані для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.
    Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Інформаційне та навчально методичне забезпечення здійснюється через офіційний сайт університету (https://knmu.edu.ua/) Наукову бібліотеку та систему ресурсів дистанційного та змішаного навчання і АСУ.
    Наукова бібліотека ХНМУ має власний веб-сайт http://libr.knmu.edu.ua, який є зручною точкою доступу до різноманітних інформаційних ресурсів освітнього та наукового характеру, серед яких:власної генерації:

    • Репозитарій ХНМУ – головний електронний архів університету, перший серед медичних вишів України із вільним доступом до навчально-методичних і наукових матеріалів, налічує 32,5 тисячі повнотекстових документів, в зокрема понад 3 тисячі – навчально-методичних і лекційних матеріалів. Включення в Репозитарій не тільки наукових, але і навчально-методичних, лекційних матеріалів, що забезпечує студентів можливістю самопідготовки у режимі 24/7;
    • фахово-орієнтований е-контент (ФОеК): веб-покажчик з посиланнями на повні тексти навчальних та наукових книжкових видань репозитаріїв вишів та наукових установ України (3 256 назв);
    • електронний каталог – понад 330 тисяч бібліографічних описів, в т.ч. посилань на повні тексти – понад 11 тисяч (підручники, навчально-методична література, матеріали конгресів та конференцій, періодичні видання тощо), створено і постійно поповнюються проблемно-орієнтовані бази даних, зокрема за основними напрямками наукових досліджень університету – «Здоров’я здорових», «Мініінвазивні втручання», «Серцево-судинні захворювання», «Вірусно-бактеріальні інфекції», а також з актуальної тематики – «Доказова медицина», «Військова медицина» тощо;

    зовнішньої генерації:

    • доступ до баз даних, зокрема медико-біологічного профілю, серед яких PubMed, Medline, Cochrane Library, DOAJ, Open J-Gate, BioOne та ін.;
    • доступ до наукометричних баз даних SCOPUS та Web of Science;
    • доступ до освітніх та наукових ресурсів 30 міжнародних компаній в новій колекції «Актуальні ресурси на підтримку українських освітян та науковців у воєнний час, серед них AMBOSS, ScienceDirect, Springer, BMJ Best Practice та BMJ Learning, CAPSULE, EBSCO Health, Coursera, CASUS, Coursera та ін.
    • наповнюються колекції «Academic Integrity», «Розвиток soft skills», «Відкриті освітні ресурси», «Відкриті журнали», «Ресурси з історії України, української мови та літератури» тощо.

    На допомогу навчанню й підготовці до іспитів організовано безкоштовний доступ до бріксів (кейсів з основ медицини) на онлайн-платформі тестів USMLE-Rx компанії MedIQ Learning (США), в бібліотеці є автоматизовані місця для роботи з цією програмою.
    Під час воєнного стану в Україні Наукова бібліотека ХНМУ працює у змішаному форматі – обслуговує користувачів на робочих місцях та дистанційно.
    Система технологічних рішень та ресурсів для забезпечення освітнього процесу включає відповідні онлайн ресурси та платформи: Moodle, корпоративний додаток Google з відповідними сервісами, MS Teams, АСУ тощо. Для координації та підтримки освітнього процесу, зокрема в синхронному режимі з використанням технологій дистанційного навчання, гібридних занять функціонує Центр дистанційного навчання.

  • Академічна мобільність
    Національна кредитна мобільність Національна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та згідно з угодами між закладами освіти, з можливістю перезарахування кредитів.
    Міжнародна кредитна мобільність Міжнародна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та угодами між закладами освіти.
    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Не передбачено