"Педіатрія" (магістр), 2019

Код та назва спеціальності 228 Педіатрія
Освітній ступінь Магістр
Стуктурний підрозділ ІІІ медичний факультет
Випускова кафедра Кафедра педіатрії №1 та неонатології
Гарант освітньої програми Іщенко Тетяна Борисівна
Попередній гарант освітньої програми Чайченко Тетяна Валеріївна (з квітня 2020 по серпень 2022)
Попередній гарант освітньої програми Гончарь Маргарита Олександрівна (з березня 2017 по квітень 2020)
Впроваджено в дію: з 01.09.2019 року
Обговорення освітньої програми

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку або заповнити онлайн-форму

Іщенко Тетяна Борисівна
к.мед.н., доцент кафедри педіатрії №1 та неонатології
tb.ischenko@knmu.edu.ua
  • Загальна інформація
    Повна назва вищого навчального закладу та структурного підрозділу Харківський національний медичний університет
    Повна назва кваліфікації мовою оригінала Другий (магістерський) рівень вищої освіти, Педіатрія, за результатами складання державних випускних іспитів присвоюється кваліфікація
    Магістр педіатрії. Лікар
    Офіційна назва освітньої програми Освітньо-професійна програма другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 228 «Педіатрія»
    Тип диплому та обсяг освітньої програми Диплом магістра, одиничний, 360 кредитів ЄКТС, термін навчання 6 років
    Наявність акредитації Не акредитувалась
    Цикл/рівень Другий (магістерський) рівень/восьмий кваліфікаційний рівень Національної рамки кваліфікацій
    Передумови Повна загальна середня освіта
    Мова(и) викладання Українська
    Термін дії освітньої
    програми
    Термін дії освітньої програми – до наступного перегляду
    Інтернет-адреса
    постійного розміщення опису освітньої програми
    meduniver@knmu.kharkov.ua
  • Мета освітньої програми

    Забезпечити академічну підготовку з фундаментальних і клінічних біомедичних наук та підготовку випускників до професійної діяльності лікаря на відповідній первинній посаді шляхом набуття загальних та спеціальних компетентностей, сфера застосування яких щонайменше описується визначеними переліками синдромів та симптомів захворювань, невідкладних станів, фізіологічних станів та захворювань, що потребують особливої тактики ведення пацієнтів; лабораторних та інструментальних досліджень, медичних маніпуляцій; питань трудової, судової та військової експертизи.

  • Характеристика освітньої програми
    Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)) Галузь – 22 «Охорона здоров΄я»
    Спеціальність – 228 «Педіатрія»
    Орієнтація освітньої програми Освітньо-професійна програма підготовки магістра має як академічну, так і прикладну орієнтацію.
    Основний фокус освітньої програми  Спеціальна освіта в галузі 22 Охорона здоров΄я спеціальності 228 Педіатрія; знання з питань охорони здоров’я населення, діагностики, лікування, профілактики захворювань, необхідні для здійснення професійної діяльності.
    Ключові слова: педіатрія, лікар.
    Опис предметної області Можливість міжнародної мобільності, у тому числі спеціальної практики Існує узгодженість даної освітньої програми із програмами інших країн, експериментальний характер освітньої програми, який надає Закон України «Про вищу освіту» в контексті академічної автономії.
  • Придатність випускників освітньої програми до працевлаштування та подальшого навчання
    Придатність до працевлаштування Фахівець підготовлений до роботи за ДК 009-2010:
    Секція Q. Охорона здоров’я та надання соціальної допомоги
    Розділ 86.1. Діяльність лікарняних закладів
    Група 86.10 Діяльність лікарняних закладів
    Клас 86.21 Загальна медична практика
    Клас 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров’я.
    Виконання професійної роботи:
    лікар-інтерн (код КП – 3229);
    лікар-стажист (код КП – 3221);
    лікар-резидент (код КП – ХХХ).
    Подальше навчання  Може вступати на програми післядипломної освіти (інтернатура, резидентура), де здійснюється підготовка за освітніми програмами підготовки лікаря певної спеціальності.
     Після закінчення навчання за освітньою програмою спеціальності 228 «Педіатрія» фахівець також може вступати на програму для здобуття ступеню доктора філософії.
     У подальшому фахівці можуть пройти перепідготовку та набути іншу лікарську спеціальність і виконувати відповідну професійну роботу.
  • Викладання та оцінювання

    Викладання та навчання:
    Студенсько-центроване навчання; самонавчання; проблемно-орієнтоване навчання з набуттям компетентностей, достатніх для розв’язання проблем у професійній галузі; навчання через клініко-лабораторну практику тощо.

    Оцінювання:

    Оцінка (за національною шкалою) Мінімальний бал Максимальний бал
    Національна диференційована шкала
    Відмінно 180 200
    Добре 150 179
    Задовільно 120 149
    Незадовільно 0 119
    Національна недиференційована шкала
    Зараховано 120 200
    Не зараховано 0 119
    Склав 60,5 % 100 %
    Не склав 0 % 60,4 %
    Шкала ЕСТS
    A 180 200
    B 160 179
    C 150 159
    D 130 149
    E 120 129
    Fx 70 119
    F 0 69

    Оцінки «Відмінно», «Добре», «Задовільно» виставляються: за підсумками екзаменів та диференційованих заліків, за результатами виконання курсових і дипломних робіт (проектів), за результатами практик. Оцінка «Зараховано» виставляється за підсумками заліків.
    Результат «Склав» виставляється за підсумками складання Ліцензованого інтегрованого іспиту «КРОК».

  • Програмні компетентності
    Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати типові та складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у професійній діяльності у галузі охорони здоров’я, або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю та невизначеністю умов та вимог.
    Загальні компетентності ЗК 1 – Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу, здатність вчитися і бути сучасно навченим.
    ЗК 2 – Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях.
    ЗК 3 – Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
    ЗК 4 – Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
    ЗК 5 – Здатність приймати обґрунтоване рішення ; працювати в команді; навички міжособистісної взаємодії.
    ЗК 6 – Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; здатність спілкуватись іноземною мовою.
    ЗК 7 – Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
    ЗК 8 – Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов΄язків.
    ЗК 9 – Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
    ЗК 10 – Прагнення до збереження навколишнього середовища.
    Фахові компетентності (ФК) ФК 1 – Навички опитування.
    ФК 2 – Здатність до визначення необхідного переліку лібораторних та інструментальних досліджень та оцінки їх результатів.
    ФК 3 – Здатність до встановлення попереднього та клінічного діагнозу захворювання.
    ФК 4 – Здатність до визначення необхідного режиму праці та відпочинку, характеру харчування при лікуванні захворювань.
    ФК 5 – Здатність до визначення принципів та характеру лікування захворювань.
    ФК 6 – Здатність до діагностування невідкладних станів.
    ФК 7 – Здатність до визначення тактики та володіння навичками надання екстреної медичної допомоги.
    ФК 8 – Здатність до проведення лікувально-евакуаційних заходів.
    ФК 9 – Навички виконання медичних маніпуляцій
    ФК 10 – Здатність до визначення тактики ведення фізіологічної вагітності, фізіологічних пологів та післяродового періоду. Навчики консультування з питань планування сім΄ї та метода контрапцепції.
    ФК 11 – Здатність до планування та проведення санітарно-гігієнічних, профілактичних та протиепідемічних заходів, у тому числі щодо інфекційних хвороб.
    ФК 12 – Здатність до визначення тактики ведення осіб, що підлягають диспансерному нагляду.
    ФК 13 – Здатність до проведення експертизи працездатності.
    ФК 14 – Здатність до ведення медичної документації.
    ФК 15 – Здатність до проведення епідеміологічних та медико-статистичних досліджень здоров΄я населення; обробки державної, соціальної,економічної та медичної інформації.
    ФК 16 – Здатність до оцінювання впливу навколишнього середовища, соціально-економічних та біологічних детермінант на стан здоров΄я індивідуума, сім΄ї, популяції.
    ФК 17 – Здатність до проведення аналізу діяльності лікаря, підрозділу, закладу охорони здоров΄я, проведення заходів щодо забезпечення якості та безпеки медичної допомоги і підвищення ефективності використання медичних ресурсів.
    ФК 18 – Здатність до проведення заходів щодо організації та інтеграції надання медичної допомоги населенню, та проведення маркетингу медичних послуг.
  • Програмні результати навчання

    Знання і розуміння:
    ПРН 1 – здобуття особою загальних та спеціальних фундаментальних і професійно-орієнтованих знань, умінь, навичок, компетентностей, необхідних для виконання типових професійних завдань, пов΄язаних з її діяльністю в медичній галузі на відповідній посаді.
    ПРН 2 – знання психофізіологічних особливостей людини, здоров΄я людини, підтримки здоров΄я, профілактики захворювань, лікування людини, здоров΄я населення.
    Застосування знань та розумінь:
    ПРН 3 – здатність застосовувати набуті знання, навички та розуміння для вирішення типових задач діяльності лікаря, сфера застосування яких
    передбачена переліками синдромів та симптомів, захворювань, невідкладних станів, лабораторних та інструментальних досліджень, медичних маніпуляцій.
    ПРН 4 – збір інформації про пацієнта.
    ПРН 5 – оцінювання результатів опитування, фізичного обстеження, даних лабораторних та інструментральних досліджень.
    ПРН 6 – встановлення попереднього клінічного діагнозу захворювання.
    ПРН 7 – визначення характеру, принципів лікування захворювань.
    ПРН 8 – визначення необхідної дієти при лікуванні захворювань
    ПРН 9 – визначення тактики ведення контингенту осіб, що підлягають диспансерному нагляду.
    ПРН 10 – діагностування невідкладних станів, визначення тактики надання екстренної медичної допомоги.
    ПРН 11 – проведення санітарно-гігієнічних та профілактичних заходів.
    ПРН 12 – планування профілактичних та протиепідемічних заходів щодо інфекційних хвороб.
    ПРН 13 – проведення лікувально-евакуаційних заходів
    ПРН 14 – визначення тактики ведення фізіологічних пологів та післяпологового періоду.
    ПРН 15 – виконання медичних маніпуляцій.
    ПРН 16 – оцінюваня впливу навколишнього середовища на стан здоров΄я населення.
    ПРН 17 – ведення медичної документації, обробка державної, соціальної та медичної інформації
    Формування суджень:
    ПРН 18 – здатність здійснювати оцінку стану здоров΄я людини та забезпечувати його підтримку з урахуванням впливу навколишнього середовища та інших факторів здоров΄я.
    ПРН 19 – здатність здійснювати оцінку санітарно-гігієнічного стану навколишнього середовища з метою визначення санітарно-гігієнічних та профілактичних заходів.
    ПРН 20 – здатність застосовувати набуті зання щодо існуючої системи охорони здоров΄я для оптимізації власної професійної діяльності та участі у вирішенні практичних завдань галузі.
    ПРН 21 – сформованість фахівця з належними особистими якостями, який дотримується етичного кодексу лікаря.

  • Освітні компоненти

    Навчальний план 2019

    Перелік нормативних компонент навчального плану ОП «Педіатрія» спеціальності «Педіатрія» освітнього ступеня «магістр»:

    3-й курс

    Перелік вибіркових компонент навчального плану ОП «Педіатрія» спеціальності «Педіатрія» освітнього ступеня «магістр»:

    3-й курс

    4-й курс

  • Ресурсне забезпечення реалізації програми
    Кадрове забезпечення До реалізації програми залучаються науково-педагогічні працівники з науковими ступенями доктора медичних наук, кандидата медичних наук, вченими званнями з фахових дисциплін з підтвердженим рівнем наукової іпрофесійної активності.
    Матеріально-технічне забезпечення Забезпеченість навчальними приміщеннями, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає потребі. Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, кількість місць у гуртожитках відповідає вимогам. Наявність навчально-наукового медичного комплексу «Університетська клініка», НДІ гігієни праці та професійних захворювань, Університетського стоматологічного центру, Центру доклінічних та клінічних досліджень, Центру гендерної освіти, 4 проблемних лабораторій, анатомічного музею, віварію, центру тестування, аудиторій для симуляційного навчання (фантоми), Центральної науково-дослідної лабораторії університету, навчально-наукового інституту з підготовки іноземних громадян, навчально-наукового інституту якості освіти, 6 навчальних науково-виробничих об΄єднань. В ХНМУ наявні 32 локальні комп’ютерні мережі і 55 точок бездротового доступу до мережі Інтернет. Користування Інтернет-мережею безлімітне.
    Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Наявність офіційного сайту ХНМУ http://www.knmu.kharkov.ua; наукової бібліотеки з повним набором навчальної літератури з усіх дисциплін, що вивчаються (державною, російською, англійською мовами); працює web-сайт Наукової бібліотеки ХНМУ http://libr.knmu.edu.ua, який надає зручний віддалений доступ до різноманітних інформаційних ресурсів, в т.ч.: електронний каталог – понад 210 тисяч бібліографічних описів, в т.ч. посилань на повні тексти – понад 2,2 тисячі (підручники, навчально-методична література, матеріали конгресів та конференцій, періодичні видання тощо), створено і постійно поповнюються проблемно-орієнтовані бази даних: за основними напрямками наукових досліджень університету – «Здоров’я здорових», «Мініінвазивні втручання», «Серцево-судинні захворювання», «Вірусно-бактеріальні інфекції», а також з актуальної тематики – «Доказова медицина», «Військова медицина» та «Недуги «великих» (повнотекстова); Репозитарій ХНМУ – перший серед медичних вишів України із вільним доступом до навчально-методичних і наукових матеріалів, налічує понад 12 тисяч повнотекстових документів, в т.ч. 1,3 тисячі – навчально-методичних і лекційних матеріалів. Включення в Репозитарій не тільки чисто наукових, але і навчально-методичних, лекційних матеріалів, забезпечує студентів можливістю самопідготовки у режимі 24/7; бази даних, в першу чергу біомедичного профілю, серед яких Medline, Cochrane Library, Academic Search Premier, Health Sourse, PubMed, DOAJ, Open J-Gate, BioOne та ін. За програмою проекту “Електронна інформація для бібліотек“ (eIFL Direct) нам надаються безкоштовні тріал-доступи: до наукометричних баз даних Web of Science від видавництва Thomson Reuters, ресурсів East View Information Services, Консорціуму JSTOR різних зарубіжних видавництв, таких як Royal Society Publishing, Nature, Academic Press, Springer International Publishing AG, Institute of Physics Publishing (IOP Publishing), до електронних версій журналів The New England Journal of Medicine, Pediatric Neurology Briefs, до журналів та книжок Elsevier, ресурси компанії Ovid – “Primal Interactive Human: the 3D Real-time Body”
    (Мультимедійна інтерактивна 3D анатомія людини), Reactions Pharmacovigilance Insight, APA PsycINFO™, PsycTESTS тощо; web-покажчик медичних журналів з інтерактивними посиланнями на електронні архіви. Всі читальні зали та зали електронної інформації працюють в зоні Wi-Fi і забезпечують вільний доступ до мережі Інтернет.

     

  • Академічна мобільність
    Національна кредитна мобільність Укладені угоди про академічну мобільність, які передбачають включене навчання студентів в рамках кредитно-трансферної системи з можливістю перезарахування кредитів (обсяг одного кредиту 30 годин).
    Міжнародна кредитна мобільність Укладені угоди про міжнародну академічну мобільність, які передбачають включене навчання студентів, взаємозамінність залікових кредитів.
    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти У межах ліцензованого обсягу спеціальності не передбачено.