"Громадське здоров’я" (магістр), 2025

Код та назва спеціальності I9 Громадське здоров’я
Освітній ступінь Магістр
Стуктурний підрозділ ІV медичний факультет
Випускова кафедра Кафедра громадського здоров’я та управління охороною здоров’я
Гарант освітньої програми Помогайбо Катерина Георгіївна (з 20.01.2025)
Попередній гарант Огнєв Віктор Андрійович (по 19.01.2025)
Впроваджено в дію: з 01.09.2025 року
Обговорення освітньої програми

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку або заповнити онлайн-форму

Внутрішній моніторинг ОПП
Помогайбо Катерина Георгіївна
В.о. завідувача кафедри громадського здоров’я та управління охороною здоров’я, к.м.н., доцент
kh.pomohaibo@knmu.edu.ua
  • Загальна інформація
    Назва освітньої програми Громадське здоров’я
    Тип освітньої програми Освітньо-професійна
    Рівень вищої освіти Другий (магістерський) рівень
    Кваліфікаційний рівень/цикл НРК – 7 рівень, ЄРК – 7 рівень, РК ЄПВО – другий цикл
    Галузь знань I Охорона здоров’я та соціальне забезпечення
    Спеціальність I9 Громадське здоров’я
    Спеціалізація  –
    Освітня кваліфікація Магістр громадського здоров’я
    Професійна кваліфікація  –
    Кваліфікація в дипломі Ступінь вищої освіти – магістр Спеціальність – І9 Громадське здоров’я
    Освітня програма – Громадське здоров’я
    Тип диплома Диплом магістра, одиничний
    Кількість кредитів ЄКТС, необхідних для виконання освітньої програми 120 кредитів ЄКТС
    Форма здобуття освіти Заочна
    Розрахункові строки виконання освітньої програми 1 рік 10 місяців
    Наявність акредитації Акредитована Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти (Україна).
    Сертифікат № 10498, дійсний до 01.07.2026 р.
    Термін дії освітньої програми з 2025 р. до наступного перегляду
    Вимоги до освіти осіб, які можуть розпочати навчання за програмою Вступ на        основі освітнього     ступеня          магістра         (освітньо- кваліфікаційного рівня спеціаліста)
    Мова(и) викладання Українська
    Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми https://knmu.edu.ua/program-catalog/gromadske-zdorov-ya-magistr-2025/
  • Мета освітньої програми

    Забезпечити академічну підготовку фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері громадського здоров’я в умовах невизначеності, шляхом набуття загальних і спеціальних компетентностей з організаційної, управлінської, експертної, контрольно-аналітичної, проєктної, науково-дослідної діяльності у сфері громадського здоров’я відповідно до потреб вітчизняного та міжнародного ринку праці.

  • Характеристика освітньої програми
    Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)) I Охорона здоров’я та соціальне забезпечення
    І9 Громадське здоров’я
    Об’єкти вивчення: здоров’я населення, детермінанти, що на нього впливають; організаційна, управлінська, експертна, контрольно-аналітична, проектна, науково дослідна діяльність у сфері громадського здоров’я та промоції здоров’я.
    Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі громадського здоров’я або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
    Теоретичний зміст предметної області: концепції, закономірності, принципи, поняття, які спрямовані на оцінку стану здоров’я, захист та промоцію здоров’я, моніторинг загроз для громадського здоров’я, профілактику захворювань, збереження та зміцнення здоров’я та соціального благополуччя населення в цілому.
    Методи,     методики     та     технології:     епідеміологічний, демографічний, статистичний,                     соціологічний,        медико статистичний, медико-географічний, соціально психологічний, експертних оцінок, структурно-логічного аналізу, економічного аналізу, моделювання, методи кількісних і якісних досліджень. Інструменти та обладнання: сучасні інформаційно технічні засоби навчання; програмні продукти, що застосовуються у сфері громадського здоров’я.
    Особливості програми Основною метою освітньої програми є забезпечення академічної підготовки фахівців, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері громадського здоров’я, шляхом набуття загальних і спеціальних компетентностей. Існує узгодженість даної освітньої програми із програмами інших країн. Сьогодні весь світ говорить про збереження здоров’я в цілому та особлива увага приділяється психологічному та психічному здоров’ю населення, в зв’язку з чим, в освітню програму включені дисципліни за цим напрямом. Для реалізації освітньої програми укладено ряд договорів про науково-практичне співробітництво з ЗВО та закладами охорони здоров’я з метою проведення якісної теоретичної та практичної підготовки фахівців з громадського здоров’я.
    Передбачено можливість міжнародної мобільності; можливість реалізувати програму англійською мовою. На програмі створено навчально-виробничий комплекс для підготовки магістрів громадського здоров’я.
  • Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
    Придатність до працевлаштування Професіонал підготовлений до     виконання робіт    в галузі економіки за Національним класифікатором   України «Класифікація видів економічної діяльності ДК 009:2010»:
    Секція Р Освіта
    Розділ 85 Освіта
    Група 85.4 Вища освіта
    Клас 85.42 Вища освіта
    Група 85.5 Інші види освіти
    Клас 85.59 Інші види освіти, н.в.і.у.Секція Q Охорона здоров’я та надання соціальної допомоги
    Розділ 86 Охорона здоров’я
    Група 86.9 Інша діяльність у сфері охорони здоров’я
    Клас 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров’яПрофесіонал здатний займати первинні посади (орієнтовні) до професійних назв робіт за Національним класифікатором України «Класифікатор професій ДК 003:2010» (зі змінами):
    1482 Менеджер    (управитель)    з    громадської    охорони здоров’я
    2122.2 Професіонали-статистики
    2225.2 Професіонал з громадського здоров’я
    2225.2 Професіонал з довкілля та здоров’я
    2351.2 Консультант з питань здорового способу життя
    2419.3 Консультант (в апараті органів державної влади, місцевого самоврядування)Окрім цього випускник з дипломом другого рівня вищої освіти магістр громадського здоров’я може працювати на різних рівнях управління охороною здоров’я, обіймати посади керівників, заступників та працівників структурних підрозділів органів управління охороною здоров’я державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, закладів охорони здоров’я, їх структурних підрозділів, працівників Центру громадського здоров’я та його регіональних підрозділів, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів Державної служби України з питань праці тощо.
    Академічні права випускників Продовження освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.
  • Викладання та оцінювання
    Викладання та навчання Підходи: студентоцентроване, особистісно-орієнтоване, компетентнісне,  практико-орієнтоване,  електронне, симуляційне, навчання через практику, самонавчання, навчання через дослідження.
    Форми: навчальні заняття (лекції, практичні, семінарські, лабораторні, індивідуальні заняття, консультації), самостійна робота, практична підготовка, контрольні заходи.
    Методи: інструктаж, бесіда, дискусія, практика, ділові і рольові ігри, метод стандартизованого пацієнта, розв’язування ситуаційних вправ, кейс-метод, сократичний діалог, психологічні та інші тренінги, проблемно-орієнтований метод, творчий пошук, віртуальна та доповнена реальність тощо.
    Оцінювання Форми контрольних заходів: усне опитування, тестування, демонстрація практичних навичок, презентації, звіти про практику, усні/письмові заліки, диференційовані заліки та екзамени, атестація.
    Оцінювання навчальних досягнень здобувачів проводиться за чотирибальною   («відмінно»,   «добре»,   «задовільно», «незадовільно»), 200-бальною та недиференційованою («зараховано», «не зараховано») шкалами.
  • Програмні компетентності
    Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у галузі громадського здоров’я або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень, здійснення інновацій, застосування наукових теорій та аналітичних методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов і вимог.
    Загальні компетентності (ЗК) ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
    ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
    ЗК3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
    ЗК4. Здатність спілкуватися іноземною (англійською) мовою.
    ЗК5. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
    ЗК6. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
    ЗК7. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.
    ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
    ЗК9. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
    ЗК10. Здатність працювати в міжнародному контексті.
    ЗК11. Здатність бути критичним і самокритичним.
    ЗК12. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
    ЗК13. Здатність розробляти та управляти проєктами.
    ЗК14. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо.
    ЗК15. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
    ЗК16. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
    ЗК17. Здатність усвідомлювати рівні можливості та гендерні проблеми.
    Спеціальні (фахові,
    предметні)
    компетентності (СК)
    СК1. Здатність оцінювати, інтерпретувати, порівнювати та прогнозувати основні показники громадського здоров’я.
    СК2. Здатність визначати пріоритети громадського здоров’я, проводити оцінку потреб сфери громадського здоров’я у конкретній ситуації.
    СК3. Здатність розробляти і пропонувати науково обґрунтовані варіанти стратегій, політик та інтервенцій, спрямованих на збереження та зміцнення здоров’я населення, а також оцінювати їх ефективність.
    СК4. Здатність організовувати заходи з нагляду за станом здоров’я населення з використанням міжсекторального підходу.
    СК5. Здатність аналізувати вплив різних детермінант на здоров’я населення та обґрунтовувати відповідні заходи з їх попередження.
    СК6. Здатність оцінювати ризики та обґрунтовувати доцільні дії у відповідь на надзвичайні ситуації у сфері громадського здоров’я.
    СК7. Здатність аналізувати стратегії, політики та інтервенції в сфері громадського здоров’я та пропонувати заходи щодо підвищення ефективності використання наявних коштів.
    СК8. Здатність створювати команду для діяльності у сфері громадського здоров’я і забезпечувати її ефективну роботу.
    СК9. Здатність розробляти проєкти надання послуг громадського здоров’я та профілактики (первинної, вторинної та третинної) захворювань, промоції здоров’я, та забезпечувати їх реалізацію.
    СК10. Здатність розробляти заходи з адвокації, комунікації та соціальної мобілізації у сфері громадського здоров’я.
    СК11. Здатність використовувати етичні принципи та норми права при плануванні досліджень, збиранні інформації та її використанні.
    СК12. Здатність застосовувати різні методики, стратегії та моделі викладання громадського здоров’я.
    СК13. Здатність застосовувати наукові підходи щодо планування дизайну досліджень, збору даних, розповсюдження та використання результатів наукових досліджень у сфері громадського здоров’я.
    СК14. Здатність здійснювати наставництво та сприяти безперервному професійному розвитку фахівців з громадського здоров’я.
    СК15. Здатність виконувати управлінські функції та організовувати надання послуг у сфері громадського здоров’я, забезпечувати контроль за якістю послуг, що надаються на належному рівні.
  • Програмні результати навчання

    ПРН 1. Здобуття особою загальних та спеціальних фундаментальних і професійно- орієнтованих знань, умінь, навичок, компетентностей, необхідних для виконання типових професійних завдань, пов’язаних з її діяльністю в сфері охорони здоров’я на відповідній посаді.
    ПРН 2. Знання у сфері громадського здоров’я та організації системи охорони здоров’я, розробки і впровадження належних заходів забезпечення здоров’я населення.
    ПРН 3. Оцінювати основні демографічні та епідеміологічні показники, значення і тенденції зміни основних детермінант, що чинять вплив на здоров’я у розрізі різних груп населення в Україні, Європейському регіоні та світі, застосовувати основні поняття та концепції епідеміології та статистики при плануванні, проведенні та інтерпретації результатів досліджень.
    ПРН 4. Визначати пріоритети та оцінювати потреби сфери громадського здоров’я, пропонувати науково обґрунтовані заходи та розробляти відповідні висновки та стратегії, які спрямовані на покращення галузі охорони здоров’я.
    ПРН 5. Організовувати заходи з нагляду за станом здоров’я населення з використанням міжсекторального підходу.
    ПРН 6. Формулювати висновки, розробляти прогнози та проводити аналіз впливу детермінант на здоров’я населення (соціальні, економічні, індивідуальні, навколишнього середовища), визначати потреби різних груп населення щодо здоров’я, базуючись на інформації, отриманій із систем епідеміологічного нагляду.
    ПРН 7. Визначати та застосовувати доцільні заходи і методи попередження і контролю фізичних, хімічних, біологічних, радіаційних та ядерних загроз для здоров’я і безпеки населення.
    ПРН 8. Оцінювати ризики та планувати відповідні дії у випадках надзвичайних ситуацій в сфері громадського здоров’я.
    ПРН 9. Ідентифікувати, аналізувати ризики, пов’язані з впливом на здоров’я населення детермінант навколишнього середовища (фізичних, радіаційних, хімічних, біологічних та виробничих) та організовувати відповідні заходи, спрямовані на захист здоров’я населення.
    ПРН 10. Оцінювати вплив соціальних детермінант та основних індивідуальних детермінант здоров’я, розробляти відповідні заходи з метою збереження та зміцнення здоров’я населення.
    ПРН 11. Розробляти заходи з профілактики (первинної, вторинної та третинної) захворювань та сприяти їх реалізації на практиці.
    ПРН 12. Розробляти та впроваджувати стратегії, політики та окремі заходи у сфері промоції здоров’я, здійснювати ефективну комунікацію у сфері громадського здоров’я з використанням різних каналів та технік комунікації.
    ПРН 13. Розробляти та впроваджувати системи моніторингу і оцінки ефективності інтервенцій, профілактичних та діагностичних або скринінгових програм та політик в громадському здоров’ї.
    ПРН 14. Здійснювати аналіз ефективності розроблених процедур, інтервенцій, стратегій та політик в сфері громадського здоров’я.
    ПРН 15. Розробляти та впроваджувати, засновані на доказах стратегії, політики та інтервенції громадського здоров’я із залученням зацікавлених сторін на основі міжсекторального підходу.
    ПРН 16. Здатність розширювати розуміння засад сфери громадського здоров’я у закладах освіти різного рівня та реалізовувати заходи, спрямовані на розвиток кадрового потенціалу.
    ПРН 17. Здатність здійснювати наставництво та сприяти безперервному професійному розвитку фахівців з громадського здоров’я.
    ПРН 18. Виконувати управлінські функції та організовувати надання якісних послуг у сфері громадського здоров’я.
    ПРН 19. Здійснювати адвокацію, комунікацію та соціальну мобілізацію у сфері громадського здоров’я, підтримувати лідерство та залучати і посилювати спільноти з метою збереження і зміцнення здоров’я населення.
    ПРН 20. Схильність критично оцінювати результати наукових досліджень та здійснювати пошук потрібної наукової інформації у сфері громадського здоров’я, аналізувати інформацію, здійснювати дослідження, формулювати за його результатами висновки та рекомендації щодо їх впровадження.
    ПРН 21. Визначати та аргументувати перспективні напрями власної наукової роботи.
    ПРН 22. Презентувати результати власних досліджень у формі доповідей, презентацій та наукових публікацій державною та англійською мовами.

  • Освітні компоненти

    Перелік нормативних компонент навчального плану ОП «Громадське здоров’я» спеціальності «Громадське здоров’я» освітнього ступеня «магістр»:

    1-й курс
    2-й курс

    Перелік вибіркових компонент навчального плану ОП «Громадське здоров’я» спеціальності «Громадське здоров’я» освітнього ступеня «магістр»:

    1-й курс
    2-й курс

  • Ресурсне забезпечення реалізації програми
    Кадрове забезпечення Відповідає кадровим вимогам щодо провадження освітньої діяльності за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти та освітньою програмою, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, встановленим Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами).
    Гарант освітньої програми: кандидат медичних наук, доцент.
    Матеріально-технічне забезпечення Забезпеченість          навчальними приміщеннями          відповідних кафедр, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійнимобладнанням відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами). Є 7 споруд цивільного захисту, сертифікованих ДСНС. Наявні бази практики  для  практичного  навчання.  Функціонують  філія «Університетська лікарня» (з НДІ гігієни праці та професійних захворювань та Університетським стоматологічним центром), Науково-дослідний інститут експериментальної та клінічної медицини ХНМУ, Український інститут мітохондріальної та епігеномної медицини, Центр доклінічних та клінічних досліджень, Центральна науково-дослідна лабораторія університету, 10 проблемних лабораторій, Симуляційний центр та Центр тривимірних технологій Навчально-наукового інституту якості освіти, Центр гендерної освіти, Центр медичного краєзнавства імені професора В.Д. Отамановського, Центр паліативної медицини, анатомічний музей, віварій, 6 навчальних науково-виробничих об’єднань.
    ХНМУ має 32 локальні комп’ютерні мережі і 55 точок бездротового доступу до мережі Інтернет. Мережеве та комунікативне обладнання повністю побудовано на оптико волоконних технологіях із швидкістю передачі даних до 1 Гб/с; 22 комп’ютерних класи. Користування Інтернет-мережею вільне та безоплатне.
    Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, студенти забезпечуються гуртожитками.
    Будівлі та навчальні приміщення університету обладнані для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.
    Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Інформаційне та навчально методичне забезпечення здійснюється через офіційний сайт університету (https://knmu.edu.ua/) Наукову бібліотеку та систему ресурсів дистанційного та змішаного навчання і АСУ.
    Наукова бібліотека ХНМУ має власний веб-сайт http://libr.knmu.edu.ua, який є зручною точкою доступу до різноманітних інформаційних ресурсів освітнього та наукового характеру, серед яких:власної генерації:

    • Репозитарій ХНМУ – головний електронний архів університету, перший серед медичних вишів України із вільним доступом до навчально-методичних і наукових матеріалів, налічує 32,5 тисячі повнотекстових документів, в зокрема понад 3 тисячі – навчально-методичних і лекційних матеріалів. Включення в Репозитарій не тільки наукових, але і навчально-методичних, лекційних матеріалів, що забезпечує студентів можливістю самопідготовки у режимі 24/7;
    • фахово-орієнтований е-контент (ФОеК): веб-покажчик з посиланнями на повні тексти навчальних та наукових книжкових видань репозитаріїв вишів та наукових установ України (3 256 назв);
    • електронний каталог – понад 330 тисяч бібліографічних описів, в т.ч. посилань на повні тексти – понад 11 тисяч (підручники, навчально-методична література, матеріали конгресів та конференцій, періодичні видання тощо), створено і постійно поповнюються проблемно-орієнтовані бази даних, зокрема за основними напрямками наукових досліджень університету – «Здоров’я здорових», «Мініінвазивні втручання», «Серцево-судинні захворювання», «Вірусно-бактеріальні інфекції», а також з актуальної тематики – «Доказова медицина», «Військова медицина» тощо;

    зовнішньої генерації:

    • доступ до баз даних, зокрема медико-біологічного профілю, серед яких PubMed, Medline, Cochrane Library, DOAJ, Open J-Gate, BioOne та ін.;
    • доступ до наукометричних баз даних SCOPUS та Web of Science;
    • доступ до освітніх та наукових ресурсів 30 міжнародних компаній в новій колекції «Актуальні ресурси на підтримку українських освітян та науковців у воєнний час, серед них AMBOSS, ScienceDirect, Springer, BMJ Best Practice та BMJ Learning, CAPSULE, EBSCO Health, Coursera, CASUS, Coursera та ін.
    • наповнюються колекції «Academic Integrity», «Розвиток soft skills», «Відкриті освітні ресурси», «Відкриті журнали», «Ресурси з історії України, української мови та літератури» тощо.

    На допомогу навчанню й підготовці до іспитів організовано безкоштовний доступ до бріксів (кейсів з основ медицини) на онлайн-платформі тестів USMLE-Rx компанії MedIQ Learning (США), в бібліотеці є автоматизовані місця для роботи з цією програмою.
    Під час воєнного стану в Україні Наукова бібліотека ХНМУ працює у змішаному форматі – обслуговує користувачів на робочих місцях та дистанційно.
    Система технологічних рішень та ресурсів для забезпечення освітнього процесу включає відповідні онлайн ресурси та платформи: Moodle, корпоративний додаток Google з відповідними сервісами, MS Teams, АСУ тощо. Для координації та підтримки освітнього процесу, зокрема в синхронному режимі з використанням технологій дистанційного навчання, гібридних занять функціонує Центр дистанційного навчання.

  • Академічна мобільність
    Національна кредитна мобільність Національна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та згідно з угодами між закладами освіти, з можливістю перезарахування кредитів
    Міжнародна кредитна мобільність Міжнародна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та згідно з угодами між закладами освіти
    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Не передбачено