Порядок надання одноразової адресної грошової допомоги випускникам, які закінчили підготовку в інтернатурі за лікарськими спеціальностями
Цей Порядок визначає механізм надання одноразової адресної грошової допомоги у розмірі 200 тис. гривень випускникам, визначеним постановою Кабінету Міністрів України від 30 травня 2025 року № 635 «Деякі питання надання одноразової адресної грошової допомоги випускникам, які закінчили підготовку в інтернатурі за лікарськими спеціальностями» згідно наказу МОЗ України від 30.06.2025 р. №1198.
Щоби отримати одноразову виплату, лікар має знайти на Єдиному вебпорталі вакансій медичних працівників вакансію у державному або комунальному медзакладі у сільській місцевості або на території активних бойових дій (перелік затверджено наказом Міністерства розвитку громад та територій України). Потрібно зв’язатися з обраним медзакладом і з’ясувати, чи не перевищує укомплектованість лікарських посад у ньому 75 % і чи готовий медзаклад укласти щонайменше трирічний договір про роботу. Якщо обидві умови виконуються, лікар укладає договір із медзакладом мінімум на три роки, а медзаклад – видає лист, яким підтверджує свою відповідність вимогам Постанови щодо розташування й укомплектованості посад. Крім того, можна укласти такий договір із закладом, до якого лікар вже влаштувався після завершення інтернатури, якщо він відповідає наведеним вимогам.
Важливо: обрана лікарем вакансія на момент працевлаштування має розміщуватися на Єдиному вебпорталі вакансій.
До 10 жовтня лікар має подати до закладу вищої освіти (ХНМУ), де проходили інтернатуру, такі документи:
- Заяву на ім’я ректора;
- Заяву на ім’я головного бухгалтера;
- Лист-підтвердження від закладу охорони здоров’я про відповідність вимогам Постанови: (укомплектованість лікарських посад не перевищує 75 %; розміщення вакансії на момент працевлаштування на Єдиному вебпорталі вакансій);
- Копії документів про освіту — диплома та сертифіката про присвоєння професійної кваліфікації;
- Копію паспорту (1, 2 сторінки та реєстрації місця проживання);
- Копію ідентифікаційного коду;
- Документи, що підтверджують трудову діяльність – копію трудової книжки;
- Копію укладеного договору про роботу в закладі охорони здоров’я;
- Довідку з місця роботи, що лікар дійсно працює на теперішній час;
- Довідку з банку щодо розрахункового рахунку на який будуть перераховані кошти.
Копії документів повинні бути засвідчені згідно чинного законодавства.
Документи надаються до ННІПО ХНМУ особисто або надсилаються Новою поштою за адресою: м. Харків, вул. Амосова, 58, 2 поверх, 21 каб.
Нарахування Допомоги здійснюється ХНМУ на підставі наказу, що видається після затвердження наказом МОЗ України кількості випускників.
Виплата допомоги здійснюється до кінця бюджетного року.
У разі дострокового звільнення лікаря — за власним бажанням, згодою сторін або за неналежне виконання обов’язків — суму допомоги доведеться повернути протягом 10 днів. Водночас повертати кошти не потрібно, якщо заклад припинив роботу за спеціальністю лікаря, у разі форс-мажорних обставин, встановлення інвалідності І або ІІ групи лікарю або його близьким, а також у разі призову лікаря до війська.