"Сестринська справа" (магістр), 2025

Код та назва спеціальності 223 Медсестринство
Освітній ступінь Магістр
Стуктурний підрозділ ІІІ медичний факультет
Випускова кафедра Кафедра пропедевтики внутрішньої медицини, медсестринства та біоетики
Гарант освітньої програми Єрьоменко Галина Володимирівна
Попередній гарант освітньої програми Хіміч Тетяна Юріївна (з серпня 2022 по липень 2024 р.)
Впроваджено в дію: з 01.09.2025 року
Обговорення освітньої програми

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку або заповнити онлайн-форму

Єрьоменко Галина Володимирівна
д.мед.н., професор кафедри пропедевтики внутрішньої медицини, медсестринства та біоетики
hv.yeromenko@knmu.edu.ua
  • Загальна інформація
    Назва освітньої програми Сестринська справа
    Тип освітньої програми Освітньо-професійна
    Рівень вищої освіти Другий (магістерський) рівень
    Кваліфікаційний рівень/цикл НРК – 7 рівень, ЄРК – 7 рівень, РК ЄПВО – другий цикл
    Галузь знань I Охорона здоров’я та соціальне забезпечення
    Спеціальність I5 Медсестринство
    Спеціалізація  –
    Освітня кваліфікація Магістр медсестринства
    Професійна кваліфікація
    Кваліфікація в дипломі Ступінь вищої освіти – магістр
    Спеціальність – I5 Медсестринство
    Спеціалізація – І5.01 Медсестринство
    Тип диплома Диплом магістра, одиничний
    Кількість кредитів ЄКТС, необхідних для виконання освітньої програми 120 кредитів ЄКТС
    Університет має право визнати та перезарахувати кредити ЄКТС, отримані за попередньою освітньою програмою підготовки магістра (спеціаліста) за іншою спеціальністю. Максимальний обсяг кредитів ЄКТС, що може бути перезарахований, не може перевищувати 25 % від загального обсягу освітньої програми.
    Форма здобуття освіти Заочна
    Розрахункові строки виконання освітньої програми 1 рік 10 місяців
    Наявність акредитації Акредитована Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти (Україна).
    Сертифікат № 11072, дійсний до 01.07.2027 р.
    Термін дії освітньої програми з 2025 р. до наступного перегляду
    Вимоги до освіти осіб, які можуть розпочати навчання за програмою Освітній ступінь бакалавра, магістра зі спеціальностей
    галузі знань 22 Охорона здоров’я
    Мова(и) викладання Українська, англійська (окремі теми, дисципліни)
    Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми https://knmu.edu.ua/program-catalog/
  • Мета освітньої програми

    Підготовка конкурентоспроможного в країні та за кордоном, висококваліфікованого, компетентного професіонала для сучасного ринку праці, основними пріоритетами та мотивацією якого є збереження та примноження здоров’я населення, створення освітніх та наукових цінностей галузі охорони здоров’я, сприяння розвитку суспільства

  • Характеристика освітньої програми
    Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)) I Охорона здоров’я та соціальне забезпечення
    І5 Медсестринство
    Об’єктом вивчення та діяльності є: організаційна, управлінська, науково-педагогічна, контрольно-аналітична, проектна, науково-дослідна діяльність у сфері медсестринства.
    Цілі навчання: набуття здатності розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у медсестринстві.
    Теоретичний зміст предметної області: концепції, принципи та теорії до здійснення практичної, організаційної, управлінської, викладацької, науково-дослідної медсестринської діяльності.
    Методи, методики та технології: методи: статистичний, соціологічний, епідеміологічний, демографічний, медико-географічний, соціально-психологічний, експертних оцінок, структурно-логічного аналізу, економічного аналізу, моделювання, кількісних і якісних досліджень; інноваційні методики навчання та викладання; технології діагностики, лікування та профілактики, управління та організації роботи в галузі охорони здоров’я, сучасні цифрові технології.
    Інструменти та обладнання: маніпуляційна техніка; найпоширеніші сучасні діагностичні, лікувальні та інші пристрої, предмети та прилади для проведення фахової діяльності, спеціалізовані інформаційні системи та програмне забезпечення.
    Особливості програми Освітня програма містить акценти на організаційній, управлінській, викладацькій, контрольно-аналітичній, проєктній та науково-дослідній діяльності у сфері медсестринства.
    Програма передбачає теоретичну, практичну та науково-дослідну підготовку в умовах вимог сучасності в мирний та воєнний час. Програма передбачає також наявність первинної медико-санітарної, педагогічної та клінічної практик. Програма передбачає можливість міжнародної мобільності, у тому числі спеціальної практики.
  • Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
    Придатність до працевлаштування Працевлаштування в закладах та установах, що працюють у сфері охорони здоров’я; в закладах освіти, що здійснюють підготовку фахівців в галузі охорони здоров’я.
    Академічні права випускників Здобуття освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти та додаткових кваліфікацій в системі післядипломної освіти.
  • Викладання та оцінювання
    Викладання та навчання Підходи: компетентнісний, студентоцентрований, проблемно-орієнтований, професійно-орієнтований, комунікативний та міждисциплінарний підходи, ініціативне навчання.
    Форми: навчальні заняття (лекції, практичні, семінарські, консультації), практична підготовка (виробнича та фахова практика), самостійна робота, контрольні заходи.
    Методи: лекція, розповідь, інструктаж, бесіда, дискусія, практика, ділові і рольові ігри, метод стандартизованого пацієнта, розв’язування ситуаційних вправ, кейс-метод, сократичний діалог, психологічні та інші тренінги, проблемно-орієнтований метод, симуляційне навчання, творчий пошук, віртуальна та доповнена реальність тощо.
    Оцінювання Форми контрольних заходів: усне опитування, тестування, демонстрація практичних навичок, презентації, звіти про практику, усні/письмові заліки, диференційовані заліки та екзамени, атестація.
    Оцінювання навчальних досягнень здобувачів проводиться за чотирибальною («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно»), 200-бальною та недиференційованою («зараховано», «не зараховано») шкалами.
  • Програмні компетентності
    Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері медсестринства.
    Загальні компетентності (ЗК) ЗК 1. Здатність до абстрактного мислення, пошуку, оброблення, аналізу та синтезу інформації.
    ЗК 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
    ЗК 3. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
    ЗК 4. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні.
    ЗК 5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
    ЗК 6. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
    ЗК 7. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
    ЗК 8. Здатність працювати в команді.
    ЗК 9. Здатність до міжособистісної взаємодії.
    ЗК 10. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
    Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК) СК 1. Здатність розв’язувати проблеми медсестринства, необхідні  для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур.
    СК 2. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі медсестринства у широких або мультидисциплінарних контекстах.
    СК 3. Здатність розв’язувати проблеми медсестринства у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням стандартів професійної діяльності та аспектів соціальної та етичної відповідальності.
    СК 4. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах освіти, доносити власні знання, висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
    СК 5. Здатність застосовувати основи педагогіки і психології в освітньому процесі в закладах освіти.
    СК 6. Здатність управляти робочими або навчальними процесами, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
    СК 7. Здатність здійснювати організацію та управління діяльністю медсестринських структурних підрозділів.
    СК 8. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
    СК 9. Здатність виявляти зв’язок патогенезу захворювань з клінічними проявами та результати додаткових методів дослідження.
    СК 10. Здатність збирати медичну інформацію про пацієнта і аналізувати клінічні дані.
    СК 11. Здатність орієнтуватися у визначенні групової належності лікарських засобів, особливостей їх фармакокінетики та фармакодинаміки.
    СК 12. Здатність забезпечувати якість медичної допомоги і забезпечення санітарно-епідеміологічного благополуччя та громадського здоров’я населення, здійснювати навчання пацієнтів.
    СК 13. Здатність організовувати та надавати екстрену медичну допомогу при невідкладних станах, у тому числі в надзвичайних ситуаціях у мирний та воєнний час.
    СК 14. Здатність забезпечувати геріатричну, паліативну медичну допомогу та догляд за людьми похилого віку.
    СК 15. Здатність планувати та здійснювати реабілітаційну допомогу.
    СК 16. Здатність планувати і виконувати наукові і прикладні дослідження у сфері медсестринства.
    СК 17. Здатність дотримуватися професійної та академічної доброчесності, нести відповідальність за достовірність отриманих результатів наукових досліджень.
    СК 18. Здатність представляти результати наукових досліджень в усній і письмовій формі, відповідно до національних та міжнародних стандартів .
    СК 19. Здатність інтерпретувати результати наукових досліджень, проводити їх коректний аналіз та узагальнення.
  • Програмні результати навчання
    Нормативний зміст підготовки здобувачів вищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання ПРН 1. Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері медсестринства з метою розвитку нових знань та процедур.
    ПРН 2. Здійснювати критичне осмислення проблем у сфері медсестринства на межі галузей знань.
    ПРН 3. Володіти спеціалізованими уміннями/навичками розв’язання проблем, з урахуванням стандартів професійної діяльності та аспектів соціальної та етичної відповідальності.
    ПРН 4. Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію у сфері охорони здоров’я до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
    ПРН 5. Управляти робочими процесами у сфері охорони здоров’я, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів, оцінювати результати роботи колективу.
    ПРН 6. Розробляти та впроваджувати плани професійної діяльності, виявляти професійні проблеми і знаходити шляхи їх конструктивного розв’язання.
    ПРН 7. Розробляти заходи з профілактики захворювань та сприяти їх реалізації на практиці.
    ПРН 8. Ідентифікувати, аналізувати ризики, пов’язані з хворобами цивілізації, їх вплив на здоров’я населення, діагностувати хвороби цивілізації.
    ПРН 9. Оцінювати ризики та планувати відповідні дії у випадках надзвичайних ситуацій в сфері охорони здоров’я.
    ПРН 10. Планувати і виконувати наукові та прикладні дослідження у сфері медсестринства, обирати методи та інструменти досліджень, висувати і перевіряти гіпотези, обґрунтовувати висновки.
    ПРН 11. Розуміти особливості фармакокінетики та фармакодинаміки лікарських засобів і враховувати їх у медсестринській практиці.
    ПРН 12. Виявляти зв’язок патогенезу захворювань з клінічними проявами та результатами додаткових досліджень.
    ПРН 13. Збирати, аналізувати та оцінювати інформацію, необхідну для розв’язання складних задач у сфері медсестринства, зокрема у науковій та професійній літературі, базах даних.
    ПРН 14. Розуміти принципи сімейно-орієнтованої медицини і застосовувати їх у професійній діяльності.
    ПРН 15. Застосовувати педагогічні технології в освітньому процесі закладів освіти.
    ПРН 16. Приймати ефективні рішення з питань професійної діяльності у сфері медсестринства, у тому числі в умовах невизначеності; визначати фактори, що впливають на досягнення поставлених цілей, аналізувати і порівнювати альтернативи; оцінювати ризики та імовірні наслідки рішень.
    ПРН 17. Вільно спілкуватись усно і письмово державною та іноземною мовами при обговоренні професійних питань, досліджень та інновацій в сфері медсестринства.
    ПРН 18. Застосовувати сучасні емпіричні та статистичні методи, методи моделювання, цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення для досліджень і розробок у сфері охорони здоров`я та соціального забезпечення.
  • Ресурсне забезпечення реалізації програми
    Кадрове забезпечення Відповідає кадровим вимогам щодо провадження освітньої діяльності за другим (магістерським) рівнем вищої освіти та освітньою програмою, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, встановленим Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами).
    Гарант освітньої програми: доктор медичних наук, професор.
    Матеріально-технічне забезпечення Забезпеченість навчальними приміщеннями відповідних кафедр, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами). Є 7 споруд цивільного захисту, сертифікованих ДСНС. Наявні бази практики для практичного навчання. Функціонують філія «Університетська лікарня» (з НДІ гігієни праці та професійних захворювань та Університетським стоматологічним центром), Науково-дослідний інститут експериментальної та клінічної медицини ХНМУ, Український інститут мітохондріальної та епігеномної медицини, Центр доклінічних та клінічних досліджень, Центральна науково-дослідна лабораторія університету, 10 проблемних лабораторій, Симуляційний центр та Центр тривимірних технологій Навчально-наукового інституту якості освіти, Центр гендерної освіти, Центр медичного краєзнавства імені професора В.Д. Отамановського, Центр паліативної медицини, комплекс «Музей медицини», віварій, 6 навчальних науково-виробничих об’єднань.
    ХНМУ має 32 локальні комп’ютерні мережі і 55 точок бездротового доступу до мережі Інтернет. Мережеве та комунікативне обладнання повністю побудовано на оптико волоконних технологіях із швидкістю передачі даних до 1 Гб/с; 22 комп’ютерних класи. Користування Інтернет-мережею вільне та безоплатне.
    Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, студенти забезпечуються гуртожитками.
    Будівлі та навчальні приміщення університету обладнані для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.
    Інформаційне та навчально-методичне
    забезпечення
    Інформаційне та навчально методичне забезпечення здійснюється через офіційний сайт університету (https://knmu.edu.ua/) Наукову бібліотеку та систему ресурсів дистанційного та змішаного навчання і АСУ.
    Наукова бібліотека ХНМУ має власний веб-сайт http://libr.knmu.edu.ua, який є зручною точкою доступу до різноманітних інформаційних ресурсів освітнього та наукового характеру, серед яких:власної генерації:

    • Репозитарій ХНМУ – головний електронний архів університету, перший серед медичних вишів України із вільним доступом до навчально-методичних і наукових матеріалів, налічує 32,5 тисячі повнотекстових документів, в зокрема понад 3 тисячі – навчально-методичних і лекційних матеріалів. Включення в Репозитарій не тільки наукових, але і навчально-методичних, лекційних матеріалів, що забезпечує студентів можливістю самопідготовки у режимі 24/7;
    • фахово-орієнтований е-контент (ФОеК): веб-покажчик з посиланнями на повні тексти навчальних та наукових книжкових видань репозитаріїв вишів та наукових установ України (3 256 назв);
    • електронний каталог – понад 330 тисяч бібліографічних описів, в т.ч. посилань на повні тексти – понад 11 тисяч (підручники, навчально-методична література, матеріали конгресів та конференцій, періодичні видання тощо), створено і постійно поповнюються проблемно-орієнтовані бази даних, зокрема за основними напрямками наукових досліджень університету – «Здоров’я здорових», «Мініінвазивні втручання», «Серцево-судинні захворювання», «Вірусно-бактеріальні інфекції», а також з актуальної тематики – «Доказова медицина», «Військова медицина» тощо;

    зовнішньої генерації:

    • доступ до баз даних, зокрема медико-біологічного профілю, серед яких PubMed, Medline, Cochrane Library, DOAJ, Open J-Gate, BioOne та ін.;
    • доступ до наукометричних баз даних SCOPUS та Web of Science;
    • доступ до освітніх та наукових ресурсів 30 міжнародних компаній в новій колекції «Актуальні ресурси на підтримку українських освітян та науковців у воєнний час, серед них AMBOSS, ScienceDirect, Springer, BMJ Best Practice та BMJ Learning, CAPSULE, EBSCO Health,  Coursera,  CASUS, Coursera та ін.
    • наповнюються колекції «Academic Integrity», «Розвиток soft skills», «Відкриті освітні ресурси», «Відкриті журнали», «Ресурси з історії України, української мови та літератури» тощо.

    На допомогу навчанню й підготовці до іспитів організовано безкоштовний доступ до бріксів (кейсів з основ медицини) на онлайн-платформі тестів USMLE-Rx компанії MedIQ Learning (США), в бібліотеці є автоматизовані місця для роботи з цією програмою.
    Під час воєнного стану в Україні Наукова бібліотека ХНМУ працює у змішаному форматі – обслуговує користувачів на робочих місцях та дистанційно.
    Система технологічних рішень та ресурсів для забезпечення освітнього процесу включає відповідні онлайн ресурси та платформи: Moodle, корпоративний додаток Google з відповідними сервісами, MS Teams, АСУ тощо. Для координації та підтримки освітнього процесу, зокрема в синхронному режимі з використанням технологій дистанційного навчання, гібридних занять функціонує Центр дистанційного навчання.

  • Академічна мобільність
    Національна кредитна мобільність Національна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та згідно з угодами між закладами освіти, з можливістю перезарахування кредитів.
    Міжнародна кредитна мобільність Національна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та згідно з угодами між закладами освіти, з можливістю перезарахування кредитів. Партнерами Університету є Ноттінгемський університет Трент (Велика Британія) та Тарський університет (Туреччина).
    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Не передбачено