Освітній процес на кафедрі загальної та клінічної патологічної фізіології ім. Д.О. Альперна

На кафедрі викладаються дисципліни:

  • «Патологічна фізіологія» для вітчизняних та іноземних здобувачів освіти, які навчаються за спеціальностями «Медицина» (другий (магістерський) рівень), – 3 курс, «Стоматологія» (другий (магістерський) рівень) – 2-3 курс, «Технології медичної діагностики та лікування» – «Лабораторна діагностика» (перший (бакалаврський) рівень) – 2-3 курс,
  • «Патофізіологія з особливостями дитячого віку» для вітчизняних здобувачів освіти, які навчаються за спеціальністю «Педіатрія» (другий (магістерський) рівень) – 3 курс,
  • «Нормальна фізіологія людини та патологічна фізіологія» для вітчизняних здобувачів освіти, які навчаються за спеціальністю «Фізична терапія та ерготерапія» (перший (бакалаврський) рівень) – 2 курс,
  • «Патоморфологія та патофізіологія» для вітчизняних та іноземних здобувачів освіти, які навчаються за спеціальністю «Сестринська справа» перший (бакалаврський) рівень – 2 курс,
  • «Клінічна патофізіологія» (вибіркова) для вітчизняних і іноземних здобувачів освіти, які навчаються за спеціальностями «Медицина» (другий (магістерський) рівень) – 4 курс, «Стоматологія» (другий (магістерський) рівень) – 4 курс, «Медсестринство» – 1 курс (заочна форма навчання).

Складено тексти лекцій із дисциплін згідно з програмами, зміст яких постійно оновлюється й доповнюється відповідно до досягнень у різних галузях патології та суміжних наук. Лекції забезпечені сучасними технічними засобами, в тому числі демонстраційним матеріалом. Викладання дисциплін здійснюється українською та англійською мовами (для відповідного контингенту здобувачів вищої освіти).

Багато уваги приділяється удосконаленню методики проведення практичних занять, частина з яких має експериментальний характер. Для оптимізації навчального процесу для здобувачів вищої освіти до кожної теми з дисциплін створено методичні розробки (електронні та на паперових носіях), навчальні посібники, набори тестових завдань (375 задач), різноманітний ілюстративний матеріал (у тому числі 54 відеофільми), для кожного із підсумкових занять розроблено програми із базовими тестами Крок-1 (18 базових компонентів двома мовами). Цей матеріал постійно доповнюється новими науковими даними й новою літературою. У навчальному процесі широко використовуються сучасні технічні засоби: телемонітори, інтерактивні дошки, функціонує комп’ютерний клас, до якого студенти мають вільний доступ для забезпечення їхньої ефективної підготовки до ліцензійного іспиту Крок-1.

Постійно приділяється увага створенню сприятливих умов для самостійної підготовки здобувачів вищої освіти. До кожного практичного заняття складено перелік рекомендованої літератури, що постійно оновлюється, основні питання з теми й технологічні карти. Студенти мають можливість опановувати різні питання з дисциплін як у режимі off-line, працюючи з викладачами, так і on-line, використовуючи інтернет-ресурси платформ Google Meet, Microsoft Teams, Moodle, ZOOM. На сторінці кафедри на платформі Moodle до уваги студентів представлена інформація для самостійної позааудиторної підготовки: презентації лекцій, методичні вказівки до практичних занять, перелік запитань до кожного практичного заняття та до підсумкових занять, ілюстративні матеріали до практичних занять, блоки тестових завдань до кожної теми і кожного підсумкового заняття. Працює програма on-line-складання тестових завдань у межах проміжної атестації здобувачів вищої освіти протягом навчального року.

На кафедрі створено для студентів 30 методичних вказівок для підготовки до практичних занять та 28 методичних вказівок для самостійної підготовки.