"Медицина" (магістр), 2025

Код та назва спеціальності 222 Медицина
Освітній ступінь Магістр
Стуктурний підрозділ ІІ медичний факультет
Випускова кафедра Кафедра внутрішньої медицини №2, клінічної імунології та алергології імені академіка Л.Т. Малої
Гарант освітньої програми Риндіна Наталія Геннадіївна
Впроваджено в дію: з 01.09.2025 року
Обговорення освітньої програми

Запрошуємо роботодавців, представників ринку праці, випускників та всіх зацікавлених сторін до обговорення проєктів освітніх програм з метою підтвердження їхньої релевантності, відповідності результатів навчання (знань, умінь, навичок, компетентностей) потребам сучасного ринку праці. Свої пропозиції та зауваження Ви можете надіслати на поштову скриньку або заповнити онлайн-форму

Риндіна Наталія Геннадіївна
д.м.н., професор кафедри внутрішньої медицини №2, клінічної імунології та алергології імені академіка Л.Т. Малої
nh.ryndina@knmu.edu.ua
  • Загальна інформація
    Офіційна назва освітньої програми Медицина
    Тип освітньої програми Освітньо-професійна
    Рівень вищої освіти Другий (магістерський) рівень
    Рівень/цикл НРК – 7 рівень, ЄРК –7 рівень, РК ЄПВО – другий цикл
    Галузь знань I Охорона здоров’я та соціальне забезпечення
    Спеціальність I2 Медицина
    Спеціалізація
    Освітня кваліфікація Магістр медицини
    Професійна кваліфікація Лікар
    Процедура присвоєння професійних кваліфікацій Професійна кваліфікація присвоюється відповідно до Порядку присвоєння професійних кваліфікацій у ХНМУ
    Кваліфікація в дипломі Ступінь вищої освіти – магістр
    Спеціальність – І2 Медицина
    Професійна кваліфікація – лікар
    Тип диплома Диплом магістра, одиничний
    Кількість кредитів ЄКТС, необхідних для виконання освітньої програми 360 кредитів ЄКТС

    На базі освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста, освітньо-професійного ступеня фахового молодшого бакалавра, освітнього ступеня бакалавра, молодшого бакалавра за спеціальністю 223 Медсестринство Університет має право визнати та перезарахувати не більше ніж 60 кредитів ЄКТС, отриманих в межах попередньої освітньої програми підготовки бакалавра, молодшого бакалавра (молодшого спеціаліста), фахового молодшого бакалавра.

    Форма здобуття освіти Очна (денна)
    Розрахункові строки виконання освітньої програми 5 років 10 місяців
    Наявність акредитації Акредитована Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти (Україна).

    Сертифікат № 10496, дійсний до 01.07.2026 р.

    Термін дії освітньої

    програми

    з 2025 р. до наступного перегляду
    Вимоги до освіти осіб, які можуть розпочати навчання за програмою Вступ на основі повної загальної середньої освіти, ступеня бакалавра, молодшого бакалавра, фахового молодшого бакалавра або освітньо-кваліфікаційного рівня молодшого спеціаліста зі спеціальності 223 «Медсестринство»
    Мова(и) викладання Українська, англійська
    Інтернет-адреса постійного розміщення опису освітньої програми https://knmu.edu.ua/program-catalog/
  • Мета освітньої програми

    Забезпечити підготовку висококваліфікованого лікаря для сучасного національного та міжнародного ринку праці, спираючись на академічну підготовку з фундаментальних і клінічних біомедичних наук та підготовку випускників до професійної діяльності лікаря на відповідній первинній посаді шляхом набуття загальних та спеціальних компетентностей, сфера застосування яких щонайменше описується визначеними переліками синдромів та симптомів захворювань, невідкладних станів, фізіологічних станів та захворювань, що потребують особливої тактики ведення пацієнтів; лабораторних та інструментальних досліджень, медичних маніпуляцій; питань трудової, судової та військової експертизи

  • Характеристика освітньої програми
    Предметна область (галузь знань, спеціальність, спеціалізація (за наявності)) I Охорона здоров’я та соціальне забезпечення

    І2 Медицина

    Об’єкт вивчення та/або діяльності медицини: профілактика, діагностика та лікування захворювань людини, вплив проблем зі здоров’ям на пацієнтів, їхні родини та популяцію, підтримання здоров’я.

    Цілі навчання: набуття здатності розв’язувати складні задачі та проблеми, у тому числі дослідницького та інноваційного характеру, у сфері медицини. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.

    Теоретичний зміст предметної області: концепції, принципи і теорії профілактики, діагностики та лікування захворювань людини на індивідуальному, родинному та популяційному рівнях.

    Методи, методики та технології: анамнестичні, клінічні, лабораторні, інструментальні методи провадження діагностичного процесу, визначення провідних симптомів та синдромів, визначення попереднього та клінічного діагнозу; технології діагностики, лікування та профілактики, управління та організації роботи в галузі охорони здоров’я.

    Інструменти та обладнання: сучасні діагностичні, лікувальні та інші пристрої, предмети та прилади, що застосовуються у професійній діяльності.

    Особливості програми Можливість національної та міжнародної мобільності, у тому числі спеціальної практики; можливість навчатися англійською мовою; раннє введення в професію, зокрема практика з 1-го року навчання; широке запровадження симуляційного навчання й інноваційних технологій; можливість поєднувати навчання і дослідження у лабораторіях, наукових центрах та клініках та презентувати наукові роботи.
  • Придатність випускників до працевлаштування та подальшого навчання
    Придатність до працевлаштування Після закінчення навчання за освітньо-професійною програмою підготовки магістра спеціальності «Медицина» фахівець здатний виконувати професійну роботу:

    лікар-інтерн (код КП – 3229);

    лікар-стажист (код КП – 3221);

    лікар-резидент (код КП – ХХХ).

    Професійні назви робіт, які може виконувати випускник спеціальності «Медицина» після закінчення інтернатури відповідно до Національного класифікатора України: Класифікатор професій ДК 003:2010:

    Розділ 2 Професіонали

    Підрозділ 22 Професіонали в галузі наук про життя та медичних наук

    Клас 221 Професіонали в галузі наук про життя та медичних наук

    Клас 222 Професіонали в галузі медицини (крім медичних сестер)

    Підклас 2221 Професіонали в галузі лікувальної справи (крім стоматології)

    Група 2221.2 Лікарі

    Підклас 2225 Професіонали в галузі медико-профілактичної справи

    2225.2 Лікарі, фахівці в галузі медико-профілактичної справи

    2229.2 Професіонали в галузі медицини (крім сестринської справи та акушерства)

    Фахівець підготовлений до роботи за ДК 009-2010:

    Секція Q. Охорона здоров’я та надання соціальної допомоги

    Розділ 86.1. Діяльність лікарняних закладів

    Група 86.10 Діяльність лікарняних закладів

    Клас 86.21 Загальна медична практика

    Клас 86.90 Інша діяльність у сфері охорони здоров’я

    Академічні права випускників Набуття додаткових кваліфікацій та лікарських спеціалізацій в системі освіти дорослих, зокрема в інтернатурі.

    Здобуття освіти на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти.

  • Викладання та оцінювання
    Викладання та навчання Підходи: студентоцентроване, особистісно-орієнтоване, компетентнісне, практико-орієнтоване, електронне, симуляційне, навчання через клініко-лабораторну практику, самонавчання, навчання через дослідження.

    Форми: навчальні заняття (лекції, практичні, семінарські, лабораторні, індивідуальні заняття, консультації), самостійна робота, практична підготовка, контрольні заходи.

    Методи: лекція, розповідь, інструктаж, бесіда, дискусія, практика, ділові і рольові ігри, метод стандартизованого пацієнта, розв’язування ситуаційних вправ, кейс-метод, сократичний діалог, психологічні та інші тренінги, проблемно-орієнтований метод, творчий пошук, віртуальна та доповнена реальність тощо.

    Оцінювання Форми контрольних заходів: усне опитування, тестування, демонстрація практичних навичок, презентації, звіти про практику, усні/письмові заліки, диференційовані заліки та екзамени, атестація.

    Оцінювання навчальних досягнень здобувачів проводиться за чотирибальною («відмінно», «добре», «задовільно», «незадовільно»), 200-бальною та недиференційованою («зараховано», «не зараховано») шкалами.

  • Програмні компетентності
    Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні задачі, у тому числі дослідницького та інноваційного характеру у сфері медицини. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
    Загальні компетентності (ЗК) ЗК1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.

    ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями.

    ЗК3. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.

    ЗК4. Знання та розуміння предметної галузі та розуміння професійної діяльності.

    ЗК5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.

    ЗК6. Здатність приймати обґрунтовані рішення.

    ЗК7. Здатність працювати в команді.

    ЗК8. Здатність до міжособистісної взаємодії.

    ЗК9. Здатність спілкуватись іноземною мовою.

    ЗК10. Здатність використовувати інформаційні і комунікаційні технології.

    ЗК11. Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел.

    ЗК12. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків.

    ЗК13. Усвідомлення рівних можливостей та гендерних проблем.

    ЗК14. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.

    ЗК15. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.

    ЗК16. Здатність ухвалювати рішення та діяти, дотримуючись принципу неприпустимості корупції та будь-яких інших проявів недоброчесності.

    Спеціальні (фахові, предметні)

    компетентності (СК)

    СК1. Здатність збирати медичну інформацію про пацієнта і аналізувати клінічні дані.

    СК2. Здатність до визначення необхідного переліку лабораторних та інструментальних досліджень та оцінки їх результатів.

    СК3. Здатність до встановлення попереднього та клінічного діагнозу захворювання.

    СК4. Здатність до визначення необхідного режиму праці та відпочинку при лікуванні та профілактиці захворювань.

    СК5. Здатність до визначення характеру харчування при лікуванні та профілактиці захворювань.

    СК6. Здатність до визначення принципів та характеру лікування та профілактики захворювань.

    СК7. Здатність до діагностування невідкладних станів.

    СК8. Здатність до визначення тактики та надання екстреної медичної допомоги.

    СК9. Здатність до проведення лікувально-евакуаційних заходів.

    СК10. Здатність до виконання медичних маніпуляцій.

    СК11. Здатність розв’язувати медичні проблеми у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності, включаючи систему раннього втручання.

    СК12. Здатність до визначення тактики ведення фізіологічної вагітності, фізіологічних пологів та післяпологового періоду. Навички консультування з питань планування сім’ї та підбору метода контрацепції.

    СК13. Здатність до проведення санітарно-гігієнічних та профілактичних заходів.

    СК14. Здатність до планування і проведення профілактичних та протиепідемічних заходів щодо інфекційних хвороб.

    СК15. Здатність до проведення експертизи працездатності.

    СК16. Здатність до ведення медичної документації, в тому числі електронних форм.

    СК17. Здатність до оцінювання впливу навколишнього середовища, соціально-економічних та біологічних детермінант на стан здоров’я індивідуума, сім’ї, популяції.

    СК18. Здатність до проведення аналізу діяльності лікаря, підрозділу, закладу охорони здоров’я, забезпечення якості медичної допомоги і підвищення ефективності використання медичних ресурсів.

    СК19. Здатність до організації та інтеграції надання медичної допомоги населенню та проведення маркетингу медичних послуг.

    СК20. Здатність до проведення епідеміологічних та медико-статистичних досліджень здоров’я населення; обробки соціальної, економічної та медичної інформації.

    СК21. Зрозуміло і неоднозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з проблем охорони здоров’я та дотичних питань до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.

    СК22. Здатність управляти робочими процесами у сфері охорони здоров’я, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.

    СК23. Здатність розробляти і реалізовувати наукові та прикладні проекти у сфері охорони здоров’я.

    СК24. Дотримання етичних принципів при роботі з пацієнтами, лабораторними тваринами.

    СК25. Дотримання професійної та академічної доброчесності, нести відповідальність за достовірність отриманих наукових результатів.

  • Програмні результати навчання

    ПРН 1. Мати ґрунтовні знання із структури професійної діяльності. Вміти здійснювати професійну діяльність, що потребує оновлення та інтеграції знань. Нести відповідальність за професійний розвиток, здатність до подальшого професійного навчання з високим рівнем автономності.

    ПРН 2. Розуміння та знання фундаментальних і клінічних біомедичних наук, на рівні достатньому для вирішення професійних задач у сфері охорони здоров’я.

    ПРН 3. Спеціалізовані концептуальні знання, що включають наукові здобутки з позиції доказової медицини у сфері охорони здоров’я і є основою для проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері медицини та дотичних до неї міждисциплінарних проблем, включаючи систему раннього втручання.

    ПРН 4. Виділяти та ідентифікувати провідні клінічні симптоми та синдроми (за списком 1); за стандартними методиками, використовуючи попередні дані анамнезу хворого, дані огляду хворого, знання про людину, її органи та системи, встановлювати попередній клінічний діагноз захворювання (за списком 2).

    ПРН 5. Збирати скарги, анамнез життя та захворювання, оцінювати психомоторний та фізичний розвиток пацієнта, стан органів та систем організму, на підставі результатів лабораторних та інструментальних досліджень оцінювати інформацію щодо діагнозу (за списком 4), враховуючи вік пацієнта.

    ПРН 6. Встановлювати остаточний клінічний діагноз шляхом прийняття обґрунтованого рішення та аналізу отриманих суб’єктивних і об’єктивних даних клінічного, додаткового обстеження, проведення диференційної діагностики, дотримуючись відповідних етичних і юридичних норм, під контролем лікаря-керівника в умовах закладу охорони здоров’я (за списком 2).

    ПРН 7. Призначати та аналізувати додаткові (обов’язкові та за вибором) методи обстеження (лабораторні, функціональні та/або інструментальні) (за списком 4), пацієнтів із захворюваннями органів і систем організму для проведення диференційної діагностики захворювань (за списком 2).

    ПРН 8. Визначити головний клінічний синдром або чим обумовлена тяжкість стану потерпілого/постраждалого (за списком 3) шляхом прийняття обґрунтованого рішення та оцінки стану людини за будь-яких обставин (в умовах закладу охорони здоров’я, за його межами) у т.ч. в умовах надзвичайної ситуації та бойових дій, в польових умовах, в умовах нестачі інформації та обмеженого часу.

    ПРН 9. Визначати характер та принципи лікування хворих (консервативне, оперативне) із захворюваннями (за списком 2), враховуючи вік пацієнта, в умовах закладу охорони здоров’я, за його межами та на етапах медичної евакуації, в т.ч. у польових умовах, на підставі попереднього клінічного діагнозу, дотримуючись відповідних етичних та юридичних норм, шляхом прийняття обґрунтованого рішення за існуючими алгоритмами та стандартними схемами, у тому числі міжнародними, заснованими на принципах доказової медицини; у разі необхідності розширення стандартної схеми вміти обґрунтувати персоніфіковані рекомендації під контролем лікаря-керівника в умовах лікувальної установи.

    ПРН 10. Визначати необхідний режим праці, відпочинку та харчування на підставі заключного клінічного діагнозу, дотримуючись відповідних етичних та юридичних норм, шляхом прийняття обґрунтованого рішення за існуючими алгоритмами та стандартними схемами.

    ПРН 11. Визначати підхід, план та тактику ведення фізіологічної вагітності, фізіологічних пологів та післяпологового періоду шляхом прийняття обґрунтованого рішення за існуючими алгоритмами та стандартними схемами.

    ПРН 12. Проводити оцінку загального стану новонародженої дитини шляхом прийняття обґрунтованого рішення за існуючими алгоритмами та стандартними схемами, дотримуючись відповідних етичних та юридичних норм.

    ПРН 13. Проводити оцінку та моніторинг розвитку дитини, надавати рекомендації з вигодовування та особливостей харчування залежно від віку, організовувати проведення профілактичних щеплень за календарем.

    ПРН 14. Визначати тактику та надавати екстрену медичної допомогу при невідкладних станах (за списком 3) в умовах обмеженого часу згідно з існуючими клінічними протоколами та стандартами лікування.

    ПРН 15. Організовувати надання медичної допомоги та лікувально-евакуаційних заходів населенню та військовослужбовцям в умовах надзвичайних ситуації та бойових дій, в т.ч. у польових умовах.

    ПРН 16. Формувати раціональні медичні маршрути пацієнтів; організовувати взаємодію з колегами в своєму та інших закладах, організаціях та установах; застосовувати інструменти просування медичних послуг на ринку, на підставі аналізу потреб населення, в умовах функціонування закладу охорони здоров’я, його підрозділу, в конкурентному середовищі.

    ПРН 17. Виконувати медичні маніпуляції (за списком 5) в умовах лікувального закладу, вдома або на виробництві на підставі попереднього клінічного діагнозу та/або показників стану пацієнта шляхом прийняття обґрунтованого рішення, дотримуючись відповідних етичних та юридичних норм.

    ПРН 18. Визначати стан функціонування та обмежень життєдіяльності особи та тривалість непрацездатності з оформленням відповідних документів, в умовах закладу охорони здоров’я на підставі даних про захворювання та його перебіг, особливості професійної діяльності людини, тощо. Вести медичну документацію щодо пацієнта та контингенту населення на підставі нормативних документів.

    ПРН 19. Планувати та втілювати систему протиепідемічних та профілактичних заходів, щодо виникнення та розповсюдження захворювань серед населення.

    ПРН 20. Аналізувати епідеміологічний стан та проводити заходи масової й індивідуальної, загальної та локальної профілактики інфекційних захворювань.

    ПРН 21. Відшуковувати необхідну інформацію у професійній літературі та базах даних, інших джерелах, аналізувати, оцінювати та застосовувати цю інформацію.

    ПРН 22. Застосовувати сучасні цифрові технології, спеціалізоване програмне забезпечення, статистичні методи аналізу даних для розв’язання складних задач охорони здоров’я.

    ПРН 23. Застосовувати в професійній діяльності та професійному саморозвитку сучасні цифрові, інформаційно-комунікаційні технології, спеціалізоване програмне забезпечення.

    ПРН 24. Оцінювати вплив навколишнього середовища на стан здоров’я людини для оцінки стану захворюваності населення.

    ПРН 25. Організовувати необхідний рівень індивідуальної безпеки (власної та осіб, про яких піклується) у разі виникнення типових небезпечних ситуацій в індивідуальному полі діяльності.

    ПРН 26. Зрозуміло і однозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з проблем охорони здоров’я та дотичних питань до фахівців і нефахівців; управляти конфліктами на міжособистісному та організаційному (професійному) рівні, налагоджувати ефективну комунікацію в фаховому та нефаховому середовищі.

    ПРН 27. Управляти робочими процесами у сфері охорони здоров’я, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів, організовувати роботу та професійний розвиток персоналу з урахуванням набутих навиків ефективної роботи в команді, позицій лідерства, належної якості, доступності і справедливості, забезпечення надання інтегрованої медичної допомоги.

    ПРН 28. Вільно спілкуватися державною та англійською мовою, як усно так і письмово для обговорення професійної діяльності, досліджень та проєктів.

    ПРН 29. Приймати ефективні рішення з проблем охорони здоров’я, оцінювати потрібні ресурси, та розуміючи і враховуючи економічні засади функціонування охорони здоров`я та особливості маркетингу медичних послуг, враховувати соціальні, економічні та етичні наслідки.

    ПРН 30. Планувати, організовувати та проводити заходи зі специфічної профілактики інфекційних захворювань, в тому числі згідно з Національним календарем профілактичних щеплень, як обов‘язкових так і рекомендованих. Управляти залишками вакцин, організовувати додаткові вакцинальні кампанії, у т.ч. заходи з імунопрофілактики.

    ПРН 31. Діяти у професійній сфері з урахуванням власної свободи й безпеки у співпраці й порозумінні з членами соціума – як фахівцями, так і нефахівцями; вміти приймати рішення самостійно, нести відповідальність за свої дії; ефективно працювати в команді, керуючись принципами лідерства та взаємоповаги.

  • Ресурсне забезпечення реалізації програми
    Кадрове забезпечення Відповідає кадровим вимогам щодо провадження освітньої діяльності за другим (магістерським) рівнем вищої освіти та освітньою програмою, що передбачає присвоєння професійної кваліфікації з професій, для яких запроваджено додаткове регулювання, встановленим Постановою КМУ «Про затвердження Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти» від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами).

    Гарант освітньої програми: доктор медичних наук, професор.

    Матеріально-технічне забезпечення Забезпеченість навчальними приміщеннями відповідних кафедр, комп’ютерними робочими місцями, мультимедійним обладнанням відповідає Ліцензійним умовам провадження освітньої діяльності затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30 грудня 2015 р. № 1187 (зі змінами). Є 7 споруд цивільного захисту, сертифікованих ДСНС. Наявні бази практики для практичного навчання. Функціонують філія «Університетська лікарня» (з НДІ гігієни праці та професійних захворювань та Університетським стоматологічним центром), Науково-дослідний інститут експериментальної та клінічної медицини ХНМУ, Український інститут мітохондріальної та епігеномної медицини, Центр доклінічних та клінічних досліджень, Центральна науково-дослідна лабораторія університету, 10 проблемних лабораторій, Симуляційний центр та Центр тривимірних технологій Навчально-наукового інституту якості освіти, Центр гендерної освіти, Центр медичного краєзнавства імені професора В.Д. Отамановського, Центр паліативної медицини, анатомічний музей, віварій, 6 навчальних науково-виробничих об’єднань.

    ХНМУ має 32 локальні комп’ютерні мережі і 55 точок бездротового доступу до мережі Інтернет. Мережеве та комунікативне обладнання повністю побудовано на оптико волоконних технологіях із швидкістю передачі даних до 1 Гб/с; 22 комп’ютерних класи. Користування Інтернет-мережею вільне та безоплатне.

    Наявна вся необхідна соціально-побутова інфраструктура, студенти забезпечуються гуртожитками.

    Будівлі та навчальні приміщення університету обладнані для доступу осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.

    Інформаційне та навчально-методичне забезпечення Інформаційне та навчально методичне забезпечення здійснюється через офіційний сайт університету (https://knmu.edu.ua/) Наукову бібліотеку та систему ресурсів дистанційного та змішаного навчання і АСУ.

    Наукова бібліотека ХНМУ має власний веб-сайт http://libr.knmu.edu.ua, який є зручною точкою доступу до різноманітних інформаційних ресурсів освітнього та наукового характеру, серед яких:

    власної генерації:

    • Репозитарій ХНМУ – головний електронний архів університету, перший серед медичних вишів України із вільним доступом до навчально-методичних і наукових матеріалів, налічує 32,5 тисячі повнотекстових документів, в зокрема понад 3 тисячі – навчально-методичних і лекційних матеріалів. Включення в Репозитарій не тільки наукових, але і навчально-методичних, лекційних матеріалів, що забезпечує студентів можливістю самопідготовки у режимі 24/7;
    • фахово-орієнтований е-контент (ФОеК): веб-покажчик з посиланнями на повні тексти навчальних та наукових книжкових видань репозитаріїв вишів та наукових установ України (3 256 назв);
    • електронний каталог – понад 330 тисяч бібліографічних описів, в т.ч. посилань на повні тексти – понад 11 тисяч (підручники, навчально-методична література, матеріали конгресів та конференцій, періодичні видання тощо), створено і постійно поповнюються проблемно-орієнтовані бази даних, зокрема за основними напрямками наукових досліджень університету – «Здоров’я здорових», «Мініінвазивні втручання», «Серцево-судинні захворювання», «Вірусно-бактеріальні інфекції», а також з актуальної тематики – «Доказова медицина», «Військова медицина» тощо;

    зовнішньої генерації:

    • доступ до баз даних, зокрема медико-біологічного профілю, серед яких PubMed, Medline, Cochrane Library, DOAJ, Open J-Gate, BioOne та ін.;
    • доступ до наукометричних баз даних SCOPUS та Web of Science;
    • доступ до освітніх та наукових ресурсів 30 міжнародних компаній в новій колекції «Актуальні ресурси на підтримку українських освітян та науковців у воєнний час, серед них AMBOSS, ScienceDirect, Springer, BMJ Best Practice та BMJ Learning, CAPSULE, EBSCO Health,  Coursera,  CASUS, Coursera та ін.
    • наповнюються колекції «Academic Integrity», «Розвиток soft skills», «Відкриті освітні ресурси», «Відкриті журнали», «Ресурси з історії України, української мови та літератури» тощо.

    На допомогу навчанню й підготовці до іспитів організовано безкоштовний доступ до бріксів (кейсів з основ медицини) на онлайн-платформі тестів USMLE-Rx компанії MedIQ Learning (США), в бібліотеці є автоматизовані місця для роботи з цією програмою. Як академічна мобільність?

    Під час воєнного стану в Україні Наукова бібліотека ХНМУ працює у змішаному форматі – обслуговує користувачів на робочих місцях та дистанційно.

    Система технологічних рішень та ресурсів для забезпечення освітнього процесу включає відповідні онлайн ресурси та платформи: Moodle, корпоративний додаток Google з відповідними сервісами, MS Teams, АСУ тощо. Для координації та підтримки освітнього процесу, зокрема в синхронному режимі з використанням технологій дистанційного навчання, гібридних занять функціонує Центр дистанційного навчання.

  • Академічна мобільність
    Національна кредитна мобільність Національна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та згідно з угодами між закладами освіти, з можливістю перезарахування кредитів
    Міжнародна кредитна мобільність Міжнародна кредитна мобільність здійснюється на підставі Закону України «Про вищу освіту» та угодами між закладами освіти.
    Навчання іноземних здобувачів вищої освіти У межах ліцензованого обсягу спеціальності