Головними завданнями Центру є:

  • створення інформаційних ресурсів з гендерної проблематики для учасників освітнього процесу;
  • поширення гендерних знань шляхом розробки та впровадження новітніх соціально-педагогічних, інформаційно-просвітницьких та навчально-виховних технологій;
  • вивчення, вдосконалення та розповсюдження відповідних гендерних технологій та методик з метою впливу на спрямованість та зміст освітньо-виховного процесу у закладі вищої освіти.

Гендерна проблематика в освітній, науковій та виховній роботі представлена як міждисциплінарна і наскрізна. Координує цю роботу Центр гендерної освіти ХНМУ. Починаючи з 2007 року гендерною проблематикою опікуються як профільні, так і гуманітарні дисципліни, що на цей час відображено в Силабусах з окремих дисциплін, а також у матеріалах до занять у системі MOODLE (наприклад, у курсах філософії, загальної соціології та вибіркових курсах з академічної доброчесності, етики, нерівності та дискримінації у суспільстві та інших.)

У жовтні 2016 р. представники Центру (студенти і викладачі) отримали ґрант для участі у тренінгу з гендерної медицини в Інституті гендерної медицини при клініці Шаріте (Берлін, Німеччина). Під час тренінгу проф. К.І. Карпенко прочитала лекцію з перспектив впровадження гендерної медицини в ХНМУ.

У 2020–2021 н. р. проводилося дослідження «Гендерні аспекти стану зубних рядів дорослого населення» м. Харкова (Ю.О. Слинько, І.В. Янішен, І.І. Соколова, К.І. Карпенко, Н.М. Удовиченко). Було проаналізовано ортопантомограми 1269 пацієнтів обох статей, віком від 18 до 84 років. Результати дослідження апробовано на 7-й Міжнародній міждисциплінарній конференції «Гендер. Екологія. Здоров’я» (22 квітня 2021 р.), а також подано до публікації у журналі наукометричної бази Скопус.

Наочним результатом міждисциплінарного характеру гендерної проблематики в освітньому процесі є підготовка викладачами та студентами публікацій та активна участь у проведенні Міжнародної міждисциплінарної конференції «Гендер. Екологія. Здоров’я» (2007, 2008, 2011, 2015, 2017, 2019, 2021), яка проводиться з ініціативи та методологічної підтримки Центру гендерної освіти ХНМУ. В матеріалах конференції окремо виділена студентська секція. Крім того, є спільні публікації викладачів та студентів.

22–23 квітня 2021 року проведено VII міжнародну міждисциплінарну науково-практичну конференцію «Гендер. Екологія. Здоров’я» https://www.facebook.com/philosophykhnmu, організаторами якої стали кафедра філософії та Центр гендерної освіти Університету. Цього разу приводом для онлайн зустрічі наукової та медичної спільноти стали виклики епохи COVID-19.

У ході онлайн конференції учасники мали змогу заслухати виступи фахівців з України, Швеції, Італії, Чехії, Сербії, Індії, Білорусії, Польщі, Хорватії, Німеччини, Вірменії.

Доброю традицією є те, що конференція єднає науковців різного віку, різних країн і культур. Як завжди, цього разу численною була студентська секція. Крім того, доповідь студентки 3-го курсу VI медичного факультету Adesegun Kuye Jacobs була заслухана на пленарному засіданні як одна з найкращих.

У межах заходу подали до друку матеріали більше двохсот фахівців та молодих науковців багатьох навчальних закладів Харкова та інших міст України, наукових центрів близького та дальнього зарубіжжя.

Гендер. Екологія. Здоров’я (2019)
Матеріали конференції Гендер Екологія Здоров я 2017 рік
Збірка матеріалів ГЕЗ 2021