About us
The simulation center has been operating since September 2021 and unites interdepartmental simulation classes in the main areas: Therapy, Surgery, Pediatrics, Obstetrics and Gynecology, Emergency Medicine, Family Medicine.
The purpose of this direction is to create organizational, technical, and educational and methodological conditions for high-quality training of students, nurses, interns, doctors of professional development cycles and practice of practical skills and clinical competencies.
The main areas of activity of the Simulation Center:
- Organization of classes for students to practice practical skills and clinical competencies.
- Organization and conducting of master classes and cycles of thematic improvement.
- Conducting classes on teaching methodology in simulation classes for scientific and pedagogical workers.
- Preparation and conduct of final exams in the OSP(K)I format.
Перцев Павло Дмитрович – методист;
Куцин Микола Владиславович – методист;
Рудь Максим Сергійович – методист;
Сергієнко Альона Ігорівна – лаборант.
Симуляційний центр ННІ ЯО ХНМУ (далі – Симуляційний центр) є структурним підрозділом Навчально-наукового інституту якості освіти, що створений на підставі рішення Вченої ради університету з метою впровадження симуляційних методів навчання в освітній процес за сучасними світовими практиками та забезпечення максимальної безпеки пацієнтів і лікарів при навчанні, відпрацюванні та виконанні інвазивних лікувально-діагностичних процедур.
Створення симуляційного центру є невід’ємною складовою забезпечення якісної підготовки медичних кадрів, тому що саме завдяки цьому здобувачі освіти мають змогу набувати практичних навичок в умовах, максимально наближених до реальних. Саме за допомогою симуляційного обладнання вони мають можливість продемонструвати своє вміння самостійно надавати медичну допомогу.
Мета створення Симуляційного центру – організувати сучасний навчально-науковий практичний осередок підготовки медичних кадрів щодо оволодіння практичними навичками із застосуванням найсучаснішого симуляційного обладнання.
Завдання центру – забезпечити високий рівень якості фахової медичної підготовки всіх категорій здобувачів медичної освіти (студентів, медичних сестер, інтернів, лікарів) шляхом комплексного відпрацювання практичної складової програм навчальних дисциплін у безпечному для здобувачів освіти симуляційному середовищі, з раціональним використанням існуючої бази симуляційних класів.
У складі Симуляційного центру працюють класи за напрямками «Терапія», «Хірургія», «Акушерство-гінекологія», «Педіатрія», «Невідкладні стани» та «Лабораторія клінічних навичок ХНМУ», яку створено і підготовлено для відкриття в рамках участі університету в Україно-Швейцарському проєкті «Розвиток медичної освіти».
Загальна кількість фантомів, симуляторів, тренажерів, які розташовані в уже діючих класах, налічує 77 одиниць і це крім іншого навчального та допоміжного обладнання, що імітує або є діючим клінічним обладнанням. Серед найбільш цікавих зразків навчальних тренажерів – сучасний манекен пологів з новонародженим Noelle з манекеном новонародженого, які разом з іншим обладнанням та тренажерами дозволили створити багатофункціональну модель лабораторії акушерсько-гінекологічного напрямку, віртуальний 3Д пацієнт для навчання і контролю студентів «Dr. Sim», інтерактивний клінічний симулятор пацієнта, симулятор новонародженого пацієнта Super-Tory S2220 та інші високотехнологічні зразки навчально-симуляційного обладнання, кількість яких вже перевищує 10 одиниць.
Метою розвитку симуляційної складової навчання в університеті є створення організаційних та навчально-методичних умов для підвищення якості підготовки та розвитку професійної компетентності осіб, що отримують освітні послуги в закладі.
При проведенні занять у формі симуляційного тренінгу:
– відпрацьовується клінічний досвід у віртуальному середовищі без ризику для пацієнта;
– отримується можливість об’єктивно оцінити досягнутий рівень майстерності;
– існує практично необмежена кількість повторів для відпрацювань навичок;
– надається можливість відпрацювання дій при станах пацієнта та патологіях, що важко зустріти у повсякденній лікарській практиці;
– знижується стрес у здобувачів освіти під час перших самостійних маніпуляцій;
– розвиваються індивідуальні уміння і навички, а також спроможність до командної взаємодії.
Наразі у симуляційних класах проводяться наступні види занять:
- Індивідуальні тренінги на манекенах (здобувачі освіти під керівництвом викладача самостійно відпрацьовують практичні навички).
- Моделювання багатоступеневої клінічної ситуації, коли студент відпрацьовує практичні навички за стандартними лікувальними схемами.
- Командне відпрацювання навичок при різних клінічних ситуаціях, тренування роботі в команді.
- Навчання за допомогою демонстрації навчальних фільмів, створених з використанням манекенів при моделюванні ситуацій різної складної патології.
- Інтерактивне навчання.
- Міжкафедральне інтегрування, одночасна робота двох і більше кафедр на одному манекені у вигляді роботи у віртуальній операційній.
- Положення про Симуляційний центр, 2021 р.
- Наказ затвердження Положення про Симуляційний центр, 2021 р.
- Наказ про запровадження навчання в СЦ
- Наказ про затвердження емблеми СЦ
- Наказ про затвердження Положення ректорского контролю
- Наказ про призначення в.о. директора СЦ
- Наказ про призначення відповідальних викладачів у СЦ
- Наказ про створення Симуляційного центру
- Положення про проведення ОСП(К)І
- Положення про проведення ректорского контролю
- Посадова інструкція в.о. директора СЦ
- Посадова інструкція лаборанта СЦ
- Посадова інструкція методиста СЦ
- Посадова інструкція фахівця СЦ
- Посилання на опитувальник (від УШП)